ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Tasavvuf Edebiyatı Metin Tahlilleri TDE540 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk Tasavvuf Edebiyatına dair nazım ve nesir ürünleri tahlil edilmek suretiyle tasavvufun tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olunması ve tasavvufî düşüncenin sosyal hayata ve edebiyata etkisinin kavranması sağlanacaktır.
    2-Önemli tasavvufi akımların tanınması, Ahmed Yesevî`den son döneme kadar Türk Tasavvuf Edebiyatı içinde yer alan önemli şair ve ediplerin manzum ve mensur eserlerini tanıma; eser tahlili yapabilme vb. öğrenim çıktılarını elde edebilme.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatının Tarihî Gelişimi
    2 Ortaasya?da Gelişen Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı I Ahmed Yesevî: Divân-i Hikmet ve Fakr-Nâme Süleyman Hakim Ata ve Kitâb-i Bakirgan
    3 Ortaasya?da Gelişen Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı II Süleyman Hakim Ata ve Kitâb-i Bakirgan
    4 Anadolu?da Gelişen Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı I Mevlana Celaleddin-i Rûmî, Yunus Emre
    5 Anadolu?da Gelişen Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı II Hacı Bektaş Velî, Abdal Musa, Kaygusuz Abdal
    6 Alevî-Bektaşî Edebiyatı: Şah İsmail Hatayî, Pir Sultan Abdal
    7 Türk Tasavvuf Edebiyatında Nazım Şekilleri
    8 Türk Tasavvuf Edebiyatında Nazım Şekilleri
    9 Türk Tasavvuf Edebiyatında Üslup
    10 Türk Tasavvuf Edebiyatı Metin Tahlilleri 13. yy.
    11 Türk Tasavvuf Edebiyatı Metin Tahlilleri 14.yy.
    12 Türk Tasavvuf Edebiyatı Metin Tahlilleri 15yy-16.yy.
    13 Türk Tasavvuf Edebiyatı Metin Tahlilleri 17yy-18.yy.
    14 Türk Tasavvuf Edebiyatı Metin Tahlilleri 19yy-20.yy.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Abdulselam ARVAS
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Abdurrahman, Güzel (2006) Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı, Akçağ Yay., Ankara Doğan, Kaya (2000), Aşık Edebiyatı Araştırmaları, Kitapevi Yay. İstanbul. Erman, Artun (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Erman, Artun (2010), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Kitabevi Yay., İstanbul. Hüseyin, Özcan (2007), Alevî/ Bektaşî İnancına Bakışlar, İstanbul Kemal, Erdoğan (2008). Niyazi-i Mısri Divanı, Akçağ Yay. Ankara M.Fuad Köprülü (2007). Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Akçağ Yayınları, Ankara Mustafa, Tatçı (2008), Yunus Emre Külliyatı (I-VI), H yay,
    Yardımcı Kitap Ethem Cebecioğlu (2004), Tasavvuf Terimler ve Deyimleri Sözlüğü, Ağaç Kitabevi Yayınları, Ankara Mustafa Tatçı (2012). İşitin Ey Yarenler. İstanbul 2012
    Dersin Amacı Tasavvufun kaynağı, gelişimi ve Anadolu?da ve Türkistan?da tasavvufun ortaya çıkışı, sebepleri, önemli temsilcileri ve eserleri incelenecektir.Türk Dünyasının fikrî ve edebî hayatında yüzyıllarca derin etki yapmış olan tasavvuf, Anadolu?nun ve Balkan Türklüğünün temel manevî kaynağını teşkil etmiştir. Tasavvufun mahiyeti, felsefî temelleri Türklerin tasavvufî düşünceye katkıları, Türk fikrî hayatında tasavvuftan kaynaklanan diğer yollar ve edebî akımlar, Ahmet Yesevi?den günümüze uzanan çeşitli tasavvufî akımlara ait metinler tahlil edilecektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster