ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türk Edebiyatında Nesir II TDE542 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler 17.-19. yüzyıllarda farklı üsluplarda yazılmış mensur eserleri ayırabilirler.
    2-Öğrenciler 17.-19. yüzyıl mensur hikâyeleri hakkındaki kaynakları etkili bir şekilde kullanabilirler.
    3-Öğrenciler 17 ? 19. yüzyıllar arasında Anadolu?da yazılmış mensur eserleri transkribe edip günümüz Türkçesine aktarabilirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 17. yy. nesir tarihi.
    2 17. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    3 17. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    4 17. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    5 17. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    6 17. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    7 18. yy. nesir tarihi
    8 18. yy. nesir tarihi
    9 18. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    10 18. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    11 18. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    12 19. yy. nesir tarihi
    13 19. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    14 19. yy.da yazılmış mensur eserlerin incelenmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih SONA
    Dersi Verenler

    1-)

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Abdülkadiroğlu, Abdülkerim. İsmail Beliğ, Nuhbetü?l-âsâr li-zeyli Zübdetü?l-eşar, AKM. Yay., Ankara 1985. 2. ÇAPAN, Pervin. Mustafa Safâyî Efendi, Tezkire-i Safâyî, AKM. Yay., Ankara 2005. 3. ERDEM, Sadık. Râmiz ve Âdâb-ı Zurafâsı, AKM. Yay., Ankara 1994. 4. GENÇ, İlhan. Esrar Dede, Tezkire-i Şuarâ-yı Mevleviyye, AKM. Yay., Ankara 2000. 5. İSEN Mustafa vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara 2002. 6. İSEN Mustafa vd. Şair Tezkireleri, Grafiker Yay., Ankara 2002. 7. İZ, Fahir. Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1996. 8. KAVRUK, Hasan. Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikayeler, MEB. Yay. Ankara 1998. 9. ÜZGÖR, Tahir. Türkçe Divan Dîbâceleri, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1990.
    Yardımcı Kitap Tezkireler
    Dersin Amacı 17.-19. yüzyıllarda farklı üsluplarda yazılmış mensur eserleri ayırabilmek. 17.-19. yüzyıl mensur hikâyeleri hakkındaki kaynakları etkili bir şekilde kullanabilmek. 17 ? 19. yüzyıllar arasında Anadolu?da yazılmış mensur eserleri transkribe edip günümüz Türkçesine aktarabilmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 5
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster