ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Metin Şerhi Yöntemleri TDE543 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler klasik metinlere nüfuz beceri ve donanımını kazanırlar.
    2-Öğrenciler klasik metinlerin arkasındaki felsefi arka planı öğrenirler.
    3-Öğrenciler klasik metinlerin remizlerini, mefhum ve mazmunlarını tanırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Türk Edebiyatında metin, metin tenkidi, metin şerhi ve tahlili kavramları.
    2 Eski Türk Edebiyatı manzum metin incelemelerinde mazmun kavramı
    3 14. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    4 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    5 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    6 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    7 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    8 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    9 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    10 17. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    11 17. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    12 18. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    13 18. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    14 19. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih SONA
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Fatih Sona

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. AKAR, Metin. Su Kasidesi Şerhi, TDV. Yay., Ankara 2002. 2. AKARSU, Kâmil. Adına Aşk Dediler, Akçağ Yay., Ankara 2007. 3. AKSOYAK, İsmail Hakkı: ?Metin Şerhi?, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Haz. Mustafa İsen vd., Ankara: Grafiker Yayınları, 2002, s. 283-290. 4. CEYLAN, Ömür. Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yay. İstanbul 2007. 5. ÇAVUŞOĞLU Mehmet. Necati Bey Divanının Tahlili, Kitabevi Yay., İstanbul 2001. 6. GÜVEN, Güler. Ali Nihad Tarlan?dan Divan Şiiri Dersleri, Türk Edebiyatı Vakfı Yay., İstanbul 2009. 7. İPEKTEN. Haluk. Bâki, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Akçağ Yay., Ankara 1998. 8. İZ, Fahir. Eski Türk Edebiyatında Nazım, Akçağ Yay. Ankara 2012. 9. İPEKTEN, Haluk. Fuzûlî, Hayatı, Sanatı, Eserleri, Akçağ Yay., Ankara 1999. 10. KURNAZ Cemal. Hayâlî Bey Dîvânı?nın Tahlili, MEB Yay. İstanbul 1996. 11. MENGİ, Mine.?Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi Üzerine?, Divan Şiiri Yazıları, Akçağ Yay. Ankara 2000. 12. OKUYUCU, Cihan. Gazel Bahçesi, Sütun Yay., İstanbul 2009. 13. SEFERCİOĞLU Nejat. Nev?î Dîvânı?nın Tahlili, Akçağ Yay. Ankara 2001. 14. TARLAN, Ali Nihat. Fuzuli Divanı Şerhi, Akçağ Yay. Ankara 1998. 15. TARLAN, Ali Nihat. ?Metinler Şerhine Dair?, Edebiyat Meseleleri, Ötüken Yay.İstanbul 1981. 16. TARLAN, Ali Nihat, Şeyhî Divanını Tetkik, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay., İstanbul 1964. 17. TOLASA Harun, Ahmet Paşa?nın Şiir Dünyası, Akçağ Yay. Ankara 2001. 18.ÜSTÜNER Kaplan, Divan Şiirinde Tasavvuf, Birleşik Yayıncılık, İstanbul 2007.
    Yardımcı Kitap Divanlar
    Dersin Amacı Klasik metinlere nüfuz beceri ve donanımını kazanmak. Klasik metinlerin arkasındaki felsefi arka planı öğrenmek. Klasik metinlerin remizlerini, mefhum ve mazmunlarını tanımak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 5
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster