ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Dilbilimi I TDE547 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler dillerin evrensel özelliklerini tanır.
    2-Öğrenciler dilbilim tarihini öğrenir.
    3-Öğrenciler dilbilim akımlarını açıklayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dilbilim tarihi
    2 Tarihsel dilbilim
    3 Dilbilim akımları
    4 Amerikan yapısalcılığı
    5 Dağılımsal dilbilim
    6 Avrupa yapısalcılığı
    7 Fonem teorisi
    8 Fonem teorisi
    9 Prag okulu
    10 Kopenhag okulu
    11 Saussure
    12 Martinet
    13 Diğer dilbilimciler
    14 Diğer dilbilimciler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. AKSAN, Doğan, Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK Yay., Ankara 2009. 2. AKALIN, Mehmet, Modern Legüistiğe Giriş, Ege Üni. Ed. Fak. Yay., İzmir 1983. 3. KIRAN, Zeynel, Saussure`den Günümüze Dilbilim Akımları, Onur Yayınları, Ankara 1996. 4. VARDAR, Berke, XX. Yüzyıl Dilbilimi, Multılungual Yayınları, İstanbul1999. 5. VARDAR, Berke, Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, Multılungual Yayınları, İstanbul 2001. 6. Genel Dilbilim Dersleri, Çev.: Berke Vardar, Multılungual Yayınları, İstanbul 2001. 7. ÜÇOK, Necip, Genel Dilbilim (Lengüistik), Multılungual Yayınları, İstanbul 2004.
    Yardımcı Kitap 1. UZUN, N. Engin, Anaçizgileriyle Evrensel Dilbilgisi ve Türkçe, Multılungual Yayınları, İstanbul 2000. 2. VARDAR, Berke, Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, Multılungual Yayınları, İstanbul 2002. 3. BAŞKAN, Özcan, Lengüistik Metodu, Multılungual Yayınları, İstanbul 2003.
    Dersin Amacı Dilbilim tarihinin ve dilbilim akımlarının öğretilmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster