ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tanzimat Sonrası Osmanlı Türkçesi Metinleri II TDE552 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, alanı ile ilgili Tanzimat sonrası metinlerini orijinalinden tanıma ve okuma fırsatı bulur.
    2-Öğrenciler, alanları ile ilgili edebi meseleleri, tartışmaları, temaları, yenilikleri Osmanlı Türkçesi metinleri üzerinden tartışır.
    3-Öğrenciler, derste alanları ile ilgili okunacak orijinal metinler sayesinde farklı yazar ve şairlerin dil, üslup ve imla özelliklerine hakim olur.
    4-Öğrenciler, alanı ile ilgili metinleri Osmanlı Türkçesi?nden okurken metin neşri hususunda karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik pratikler geliştirir.
    5-Öğrenciler, Osmanlı Türkçesi metinleri üzerinden metin neşri ve tamiri konusunda bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Metin Okuma ve İnceleme Cenab Şehabettin`in Şiirleri
    2 Metin Okuma ve İnceleme Cenab Şehabettin`in Şiirleri
    3 Metin Okuma ve İnceleme Tevfik Fikret`in Şiirleri Rübab-ı Şikeste
    4 Metin Okuma ve İnceleme Tevfik Fikret`in Şiirleri Rübab-ı Şikeste
    5 Metin Okuma ve İnceleme Mehmet Akif Ersoy`un Şiirleri Safahat
    6 Metin Okuma ve İnceleme Mehmet Akif Ersoy`un Şiirleri Safahat
    7 Metin Okuma ve İnceleme Mehmet Akif Ersoy`un Şiirleri Safahat
    8 Metin Okuma ve İnceleme Halit Ziya Uşaklıgil`in Hikayeleri
    9 Metin Okuma ve İnceleme Hüseyin Cahit Yalçın`ın Hikayeleri
    10 Metin Okuma ve İnceleme Yahya Kemal: Üç Tepe : Lisana Dair Güft ü Gû
    11 Metin Okuma ve İnceleme Yakup Kadri: Eski Şeylerimizdeki Büyü
    12 Metin Okuma ve İnceleme Abdülhak Şinasi: Şiirde Vüzuh
    13 Metin Okuma ve İnceleme Ziya Gökalp: Türk Devletinin Takamülü 1-2
    14 Metin Okuma ve İnceleme Mustafa Şekib: İhtiyarlar Medeniyeti
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serap ASLAN COBUTOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Timurtaş, Faruk Kadri, Osmanlı Türkçesi Grameri 3.c., Alfa Yay., İstanbul 1995. 2- Şemseddin Sami, Kâmûs-ı Türkî, Alfa Yay., İstanbul 1998. 3- Kanar, Mehmet, Türkçe-Osmanlı Türkçesi Sözlüğü, Say Yay., İstanbul 2011. 4- Kanar, Mehmet, Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri, Say Yay., İstanbul 2010. 5- Devellioğlu, Ferit, Osmanlıca-Türkçe Ansklopedik Lûgat, Aydın Kitabevi, Ankara 2002. 6- Türk Dil Kurumu, Tanıklarıyla Tarama Sözlüğü, I-VI, Ankara. 7- Pakalın, Zeki, Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü, I-III, MEB Yay., İstanbul 1946-56. 8- Redhouse, J. W., A Turkish and English Lexicon, 1987.
    Yardımcı Kitap 1-Şemsseddin Sami, Kamûs-ı Fransevî, Mihran Matbaası, İstanbul 1882. 2- Kanar, Mehmet, Arapça-Türkçe Sözlük, Say Yay., İstanbul 2012. 3- Türk Dil Kurumu, Yazım Kılavuzu, Ankara 2005. 4- Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük, Ankara 2005.
    Dersin Amacı Tanzimat sonrası Osmanlı Türkçesi metinlerinin orijinalinden okunması, metin aktarımı hususunda karşılaşılabilecek güçlüklerin tespiti, ve bu güçlüklerin giderilmesine yönelik çalışmalar yapmak, Tanzimat döneminin farklı yazar ve şairlerinin dil, üslup, imla özelliklerini incelemek.
    Dersin İçeriği Tanzimat sonrası Osmanlı Türkçesi metinlerinin orijinalinden okunması ve incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 4
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 4
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster