ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği TDE501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 9
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk dili ve edebiyatı ile ilgili problemler üzerinde düşünür.
    2-Tespit ettiği problem ve konu hakkında araştırma yapar.
    3-Araştırdığı konuyu bilimsel yöntem ve üslupla yazar.
    4-Örnek, bir konuyu araştırarak öğrendiklerini uygular.
    5-Bağımsız olarak bilimsel konuları araştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014545
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015555
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   266
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,87 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   9
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim, bilimsel yöntem ve araştırmanın tanımı; bilimin türleri ve sosyal bilimler. Edebiyat bilimi ve alt dalları K1-Bölüm 1
    2 Türk dili ve edebiyatı araştırmalarında; konu tespiti, amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar, geçici plan K1-Bölüm 1-2
    3 Türk dili ve edebiyatı araştırmalarında evren ve örneklem, veri toplama teknikleri, kütüphanelerden ve internetten yararlanma, bilgi fişi K3, K5-Bölüm 1
    4 Türk dili ve edebiyatı araştırmalarında yazma teknikleri: Verilerin işlenmesi ve yorumlanması, dipnot kullanımı, bilim etiği, özet, yargı ve öneriler K1-Bölüm3, K5-Bölüm 1-2
    5 Bilimsel araştırma yöntemlerine göre örnek makale ve incelemesi yapılması. Bilimsel dergilerin makale kriterleri K6-Bölüm 1-2
    6 Edebiyat araştırma yöntemlerine göre örnek proje ve tez incelemesi yapılması. Örnek tez inceleme kriterleri I K3, K5-Bölüm 3
    7 Edebiyat araştırma yöntemlerine göre örnek proje ve tez incelemesi yapılması. Örnek tez inceleme kriterleri II K5-Bölüm 3
    8 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri K1-Bölüm 2
    9 Ulusal ve uluslararası tez, makale, bildiri değerlendirme K3, K6-Bölüm 1-2
    10 Edebiyat Kuramları ile ilgili bir konuda araştırma ve yazma çalışması yapılması, sınıf içi değerlendirme K6-Bölüm 2
    11 Bilimsel etik, yayın etiği konusundaki mevzuat K6-Bölüm 2
    12 Tez Yazım İlkeleri K1-Bölüm 2
    13 Öğrenciler tarafından yapılan araştırmalardan birinin sınıf içi eleştirisinin yapılması I K5-Bölüm 2
    14 Öğrenciler tarafından yapılan araştırmalardan birinin sınıf içi eleştirisinin yapılması II K5-Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Pelin Kocapınar
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Pelin Kocapınar

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ece, S. (2007) Klasik Türk Edebiyatı Araştırma Yöntemleri, Fenomen Yayınları, Erzurum. K2. Genç, İ. (2007) Edebiyat Bilimi Kuramlar-Akımlar-Yöntemler, Kanyılmaz Mat., 2.bsk., İzmir. K3. Aynur, H. (2004) Akademik Metin Oluşturma Teknikleri. İstanbul: Pusula Yayıncılık. K4. Aslantürk, Z. (2004) Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları, İstanbul. K5. Karasar, N. (2002) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 11. bsk., Nobel Yay., Ankara. K6. Wellek, R. - Warren, A. (1994) Edebiyat Teorisi, (Çev. Ö. Faruk Huyugüzel), Akademi Kitabevi, İzmir. K7. Cole, Arthur H.-Bigelow, Karl W., Tez Hazırlama El Kitabı, İnkılâp Kitabevi, (Çev. Esat Tüze), İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Medawar, P. B., Genç Bilimadamına Öğütler. (Çev. Nermin Arık). TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere makale, tez, tebliğ vb bir akademik çalışmayı bilimsel yöntemleri kullanarak ve akademik yazım ilkelerine bağlı kalarak hazırlayabilme yeteneği kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bilimin ve bilimsel terminolojinin tanımlanması, Sosyal Bilimlere yaklaşımlar, bilimsel araştırmanın ve türlerinin tanıtılması, bilimsel araştırmanın aşamaları, tez yazım ilkeleri, bilimsel etik, yayın etiği konusundaki mevzuat.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. -
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 3
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 4
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster