Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi
|
K1-Başlık-1
|
2
|
Konunun seçilmesi, Araştırma probleminin tespiti
|
K1-Başlık-1/1
|
3
|
Literatür taraması
|
K1-Başlık-1/2
|
4
|
Hipotezlerin belirlenmesi
|
K1-Başlık-1/3
|
5
|
Konunun kapsam ve sınırları
|
K1-Bölüm-1
|
6
|
Veri toplama yöntemleri ve yerleri
|
K1-Bölüm-1/2
|
7
|
Arazi araştırmaları
|
K1-Bölüm-1/1
|
8
|
Araziden veri toplanması
|
K1-Bölüm-1/3
|
9
|
Araziden örnek alınması
|
K1-Bölüm-2/2
|
10
|
Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması, haritaların hazırlanması
|
K1-Bölüm-2/1
|
11
|
Veri türüne göre mekânsal analizlerin yapılması, sentez ve değerlendirme
|
K1-Bölüm-5
|
12
|
Metnin kaleme alınışı
|
K1-Bölüm-1/5
|
13
|
Dipnot-kaynakça yazımı
|
K1-Bölüm-5
|
14
|
Araştırma metninin yayın için hakemli dergiye gönderilmesi
|
K1-Bölüm-5/1
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Osman Gümüşçü 2-)10707 10707 10707
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Gümüşçü, O.2013.Coğrafya`ya Davet, Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
K2.Arı, Y. ve Kaya, İ(Ed.).2014. Coğrafya Araştırma Yöntemleri Coğrafyacılar Derneği, Balıkesir 2014.
K3.Gümüşçü, O (Ed.).2013. Tarihi Coğrafya, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları Eskişehir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Barzun J. H. - Graff F. (Çev. F. Dilber), Modern Araştırmacı, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1996.
YK2.Montello Daniel R. and Sutton Paul, An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications, 2006.
YK3.Gomez Basil and Jones John Paul -Research Methods in Geography: A Critical Introduction (Critical Introductions to Geography), 2009.
YK4. Doğanay Hayati,Coğrafya?da Metodoloji, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1993.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya bilimine özgü araştırma yöntemleri ve sürecini ileri düzeyde öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafyada araştırma ve yazma yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
-
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
-
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
5
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
5
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|