Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Jeotermal kaynak ve termal su kavramlarının tanımı
|
|
2
|
Jeotermal kaynak ve termal suyun kökeni
|
|
3
|
Jeotermal kaynakların oluşum mekanizmaları ve modelleri
|
|
4
|
Jeotermal kaynakların temel özellikleri
|
|
5
|
Termal suların oluşum mekanizmaları
|
|
6
|
Termal suların temel özellikleri ve sınıflandırılması
|
|
7
|
Termal suların kullanım alanları
|
|
8
|
Termal sularla jeotermal kaynakların dünya ve Türkiye`de dağılım kuşakları
|
|
9
|
Jeotermal kaynaklar, termal sular ve enerji
|
|
10
|
Jeotermal kaynaklar, termal sular ve sağlık
|
|
11
|
Jeotermal kaynaklarla termal suların çevre ile etkileşimi
|
|
12
|
Jeotermal kaynaklarla termal suların Dünya ve Türkiye`de projeksiyonu
|
|
13
|
Jeotermal kaynaklar ile ilgili yasal mevzuat
|
|
14
|
Termal sular ile ilgili yasal mevzuat
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi M.Murat KALE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
Canik B.,Çelik M., Arıgün Z., Jeotermal Enerji, A.Ü.F.F. Yayınları, Ankara, 2000.
Erinç S., Jeomorfoloji II, DER Yayınları, İstanbul, 2012.
Şimşek Ş.,Yeriçi Isısından Yararlanma, Ankara,1999
Şimşek Ş., Sıcak ve Mineralli Sular, Sular notları.
|
Yardımcı Kitap
|
C.F. Fetter, Applied Hdrogeology,Prentice- Hall Inc., New Jersey, 1994
|
Dersin Amacı
|
Jeotermal Kaynaklar ve Termal Suların oluşum şekillerini, gelişim süreçlerini ve temel özelliklerini kavratarak, Türkiye jeotermal kaynak ve termal su potansiyeli önemi hakkında ileri düzeyde bilgi kazanılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Jeotermal kaynaklar ve termal sular
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
3
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
2
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
4
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
4
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
4
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
3
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
2
|