Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mekan Kavramı ve Mekanın Sınırlandırılması.
|
K1. Bölüm 1.
|
2
|
Devlet ve Ülke, Ulusal ve Uluslararası Kara, Deniz ve Hava Sahaları
|
K1 Bölüm 2.
|
3
|
Yer şekilleri ve Hidrografik Unsurlar : Dağ, Plato, Havza, Ova, Okyanus, Deniz, Göl, Akarsular.
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Jeomorfolojik Birimler, Arazi Kullanımı ve Arazi Kabiliyet Sınıflandırması
|
K2. Bölüm 1.
|
5
|
Toprak ve İnsan, Tarımsal Topraklar ve Toprak Mülkiyeti.
|
K2. Bölüm 2
|
6
|
Coğrafi Koşullar ve Tarımsal Toprak İlişkisi (Eğim, Bakı, Yükselti, vb.)
|
K2. Bölüm 3
|
7
|
Morfoloji ve Tarım Arazileri: Ovalar, Sekiler, Alçak Platolar, Yüksek Platolar, Dağlar
|
K3. Bölüm 1
|
8
|
Arazi ve İnsan: Ovalar, Sekiler, Alçak Platolar, Yüksek Platolar.
|
K3. Bölüm 2
|
9
|
Arazi ve İnsan: Dağlık ve Tepelik Sahalar, Akarsu Yatakları ve Kıyılar, Ormanlar.
|
K3. Bölüm 3
|
10
|
Arazi ve İnsan: Bataklıklar, Çayır ve Meralar, Kumul ve Kayalık Araziler
|
YK1. Bölüm 1
|
11
|
Ülke İdari Bölünüşü .
|
YK1. Bölüm 2
|
12
|
Mülkiyete Göre Arazi Türleri.
|
YK1. Bölüm 3
|
13
|
Modern Toprak Yönetimi ve Toprak Reformları
|
YK2. Bölüm 1
|
14
|
Tapu Kavramı ve Tapu Çeşitleri, Kadastro.
|
YK2. Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bekir GÖKMEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Günel, K. (1997). Coğrafyanın Siyasal Gücü, İstanbul:Çantay Kitapevi.
K2. DPT. (2007). Toprak ve Su Kaynaklarının Kullanımı ve Yönetimi, Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013), , Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Devlet Planlama Teşkilatı, Yayın No: 2718, Ankara.
K3.Özçağlar, A. (2011). İdari Coğrafya. Ankara:Ümit Ofset Matbaacılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.T.C. Maliye Bakanlığı. (2010). Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Temel Mesleki Eğitim Ders Notları I, Ankara.
YK2.T.C. Maliye Bakanlığı. (2010) Milli Emlak Genel Müdürlüğü, Temel Mesleki Eğitim Ders Notları II, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafi mekânın ne olduğunu anlamak. Farklı mekanların sahip olduğu coğrafi potansiyelleri öğrenmek. Mekânların sahip olduğu coğrafi özellikler doğrultusunda farklı kullanım ve yararlanmaya tâbi tutulduğunu farketmek. Mekanın devlet, birey ve tüzel kişilikler kapsamında mülkiyetlerini incelemek. Tapu ve kadastro kavramları ile bunların mekânsal çeşitliliklerini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Mekanın tanımı ve arazinin kaabiliyet esasına göre sınıflandırılması. Jeomorfolojik birimlerin insan tarafından değerlendirilme koşulları , mekanın yönetilmesi ve birey-devlet arasındaki mülkiyet özellikleri, tapu ve kadastro özellikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
2
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
3
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
2
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
-
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
2
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|