Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Yerleşme coğrafyasına ilişkin kavramlar
|
|
2
|
Kırsal yerleşme şekilleri
|
|
3
|
Kır yerleşmelerindeki konut tipleri
|
|
4
|
Kırsal mekânda dağınık ve toplu yerleşmeler ile özellikleri
|
|
5
|
Kentleşmenin tarihsel gelişimi
|
|
6
|
Kentleşmeye neden olan ekonomik, teknolojik, siyasi ve sosyo-kültürel faktörler
|
|
7
|
Kentleşme kavramı
|
|
8
|
Türkiye`de ve dünyada kentleşme
|
|
9
|
Kırsal mekânın ve yerleşmelerin planlamasına yönelik örnekler
|
|
10
|
Kent planlaması ve dünyadan örnekler
|
|
11
|
Türkiye`de kentleşme politikaları
|
|
12
|
Kentleşme sonucu ortaya çıkan sorunlar
|
|
13
|
Planlı kentleşmenin özellikleri
|
|
14
|
Yerleşme planlamasına ilişkin modeller: Thünen ve Christaller
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
Yılmaz, C. (2000), Kırsal Yerleşmeler, Palmiye Kitapları, Samsun
Tümertekin, E., Özgüç, N. (1998), Beşeri Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul
Keleş, R. (2000), Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yerleşme coğrafyasının esasları ve yerleşmelere ilişkin planlama önerilerinin verilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Yerleşme coğrafyasına ilişkin kavramlar,
Kırsal yerleşme şekilleri,
Kır yerleşmelerindeki konut tipleri,
Kırsal mekânda dağınık ve toplu yerleşmeler ile özellikleri,
Kentleşmenin tarihsel gelişimi,
Kentleşmeye neden olan ekonomik, teknolojik, siyasi ve sosyo-kültürel faktörler,
Türkiye?de ve dünyada kentleşme,
Kırsal mekânın ve yerleşmelerin planlamasına yönelik örnekler,
Kent planlaması ve dünyadan örnekler,
Türkiye?de kentleşme politikaları,
Kentleşme sonucu ortaya çıkan sorunlar,
Planlı kentleşmenin özellikleri,
Yerleşme planlamasına ilişkin modeller: Thünen ve Christaller.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
3
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
2
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
2
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
3
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
3
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
2
|