Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarım nedir? Tarımsal Faaliyetlerin Kapsamı Nelerdir? Tarım ve Hammaddeler Coğrafyası arasındaki ilişkiler.
|
K1. Bölüm 1.
|
2
|
Anadolu`da Coğrafi Koşullar ve Tarım İlişkisi
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
İnsanlığın Ekonomik Evriminde Tarım. Neolotik Yaşam Tarzı.
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Anadolu Kökenli Kültüre Alınmış Bitki ve Hayvan Türleri
|
K1. Bölüm 4
|
5
|
Anadolu Medeniyetlerinde Tarımsal Kültür ve Tarımın Yapısı.
|
K1. Bölüm 5
|
6
|
Anadolu`da Roma ve Bizans Dönemlerinde Tarım ve Toprak Mülkiyeti
|
K1. Bölüm 6
|
7
|
Anadolu Selçukluları ve Osmanlı Devleti`nde Anadolu`da Toprak Mülkiyeti
|
K1. Bölüm 7
|
8
|
Anadolu Selçukluları ve Osmanlı Devleti Dönemlerinde Anadolu`da Tarım
|
K1. Bölüm 8
|
9
|
Modern Türkiye Cumhuriyeti`nde Tarım ve Önemi
|
K2. Bölüm 1
|
10
|
Anadolu`ya Uyum Sağlamış Önemli Bitki ve Hayvan Türleri ve Islah Çalışmaları
|
K2. Bölüm 1
|
11
|
Tarımda Sulamanın Geliştirilmesi ve Sulama Projeleri
|
K2. Bölüm 2
|
12
|
Tarımsal Sanayi ve Dış Ticaret
|
K2. Bölüm 3
|
13
|
Anadolu Tarımının Önemli Sorunları
|
K2. Bölüm 4
|
14
|
Anadolu Tarımında Modern Teknik ve Uygulamalar ve Tarımın Geleceği
|
K2. Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bekir GÖKMEN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Gökmen
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Göney, S. (1987). Türkiye Ziraatinin Coğrafi Esasları, Yayın No:2600, İstanbul:İstanbul Üniversitesi.
K2. Birinci Köy ve Zİraat Kalkınma Kongresi. (1938). Türk Ziraat Tarihine Bir Bakış. İstanbul:Devlet Basımevi.
K3. Doğanay, H. ve Coşkun, O. (2012). Tarım Coğrafyası. Ankara:Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Grigg, D.B. (1974). The Agricultural System of The World, An Evolutionary Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
YK2. Grigg, D.B. (1995), An Introduction to Agriculture, London:Routledge.
|
Dersin Amacı
|
Tarım Kavramı ve Tarımsal Faaliyetlerin Kapsamını öğrenebilmek. Dünyada tarımın başlangıcı ve Anadolu`nun bu başlangıçtaki yerini ayırt etmek. Anadolu`da kurulan medeniyetler ve bunların ekonomilerinde tarımın yerini kavramak. Anadolu orijinli bitki ve hayvan türlerini öğrenmek ve bunların dünyaya yayılışlarının önemini farketmek. Anadolu`da hüküm sürmüş büyük devletlerin tarım ve toprak politikalarını öğrenmek. Türkiye Cumhuriyeti`ndeki tarımsal inkılapların önemini anlamak. Anadolu tarımının geleceğini hakkında çıkarımlar yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Tarım ve tarımın faaliyet kapsamı, İnsanoğlunun tarım faaliyetlerine başlaması ve Anadolu`nun tarımın doğması ve yayılmasındaki rolü, Anadolu`nun genel tarımsal yapısı ve Anadolu`da kurula gelmiş medeniyetlerde tarım sistemleri ve toprak yönetimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
-
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
-
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
-
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
3
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|