ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uluslararası Göçler ve Türkiye COG514 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göç kavramını ve göç tiplerini tanımlar.
    2-Göçün değişen anlamını değerlendirir.
    3-Göç kuramlarını analiz eder.
    4-Türkiye`nin uluslararası göçler içerisindeki yerini kavrayarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)149126
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   203
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,77 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Oryantasyon
    2 Çağdaş Göçler: Genel Eğilimler
    3 Küresel Yönetimde Uluslararası Göçler
    4 Göç Süreçlerinin Açıklanması
    5 1945 Öncesi Uluslararası Göç
    6 1945 Sonrası Çok Gelişmiş Ülkelere Göç
    7 Uluslararası Göçün Küreselleşmesi
    8 Emek Gücündeki Göçmenler Ve Azınlıklar
    9 Göçmenler Ve Politikalar
    10 Türkiye`ye Yönelik Göçler (Balkan Göçleri)
    11 Türkiye`den Göçler: Türk Dış Göçünün Aşamaları
    12 Türkiye`de İç Göç - Dış Göç İlişkisi
    13 Türk Göçmenlerin Entegrasyonu Ve Türkiye İle İlişkileri
    14 Türkiye`ye Tersine Göç
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr.Osman Gümüşçü
    Dersi Verenler

    1-)10603 10603 10603

    Ders Yardımcıları Yok
    Kaynaklar MUTLUER, Mustafa (2003), Uluslararası Göçler ve Türkiye, Çantay Kitabevi, İstanbul. ABADAN-UNAT, N., (2002) Bitmeyen Göç, Konuk İşçilikten Ulus Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları-30, İstanbul. TÜMERTEKİN, E. (1968) Türkiye?de İç Göçler, İ.Ü, Yay. No: 1371, İstanbul. TÜMERTEKİN, E./ÖZGÜÇ, N., (1998) Beşeri Coğrafya, İnsan, Kültür, Mekan, Çantay Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Önemli bir sosyal olgu olması nedeniyle göçler, coğrafyada önemli bir ilgi alanıdır. Göç tiplerinin tanımlanması, göçün değişen anlamı ve göç kuramları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Coğrafya ve uluslararası göçler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 1
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. 1
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 2
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 3
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. 3
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster