Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kentsel Ekoloji nedir? (tanımlar-kavramlar)
|
K1- Bölüm 1
|
2
|
Kentlerin Değişen Doğası-Kentlerin Ekolojisi
|
K2- Bölüm 1
|
3
|
Kentsel Ekoloji-Coğrafya İlişkisi (çalışma konuları- izlenilen yöntem, materyal)
|
K1- Bölüm 1
|
4
|
Kentsel Ekoloji ? Kentsel Mekan Analizi
|
K3- Bölüm 1
|
5
|
Kentsel Ekoloji Yaklaşımı ile Kent Merkezi- Merkezi İş Alanları
|
K3- Bölüm 2
|
6
|
Kentsel Yerleşim Alanları: Kentsel Yapı, Sosyal Alanlar ve Yerleşim Sınıflandırmaları
|
K1- Bölüm 2
K3- Bölüm 2
|
7
|
Kentelşme Kavramı
|
K2- Bölüm 1
|
8
|
Oluşum ve Gelişim Süreci ile Çevrekent
|
K2- Bölüm 2
|
9
|
Kırsal ve Kentsel Saçaklanma
|
K1- Bölüm 2
K3- Bölüm 2
|
10
|
Kentlerde Sanayinin Yeri ve Desantralizasyonla Değişen Kent Ekolojisi
|
K1- Bölüm 2
K2- Bölüm 2
|
11
|
Geleceğin Kentleri Ve Ekolojisi
|
K1- Bölüm 3
K2- Bölüm 3
|
12
|
Ekokentler : Ekolojik Temelli Kentsel Kalkınma Modeli
|
K1- Bölüm 3
K2- Bölüm 3
|
13
|
Dünyada Eko-kent Çalışmaları
|
K1- Bölüm 3
K2- Bölüm 3
|
14
|
Türkiye`de Kentsel Ekoloji Yaklaşımı İle Türkiye Kentleri Üzerine Değerlendirmeler
|
K1- Bölüm 3
K2- Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
1-)10707 10707 10707
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- KELEŞ, R. (2002). Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara.
K2- TEKELİ İ. (2001). Modernleşme Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi, Ankara.
K3- DURU, B. ve ALKAN, A. (2002). 20. Yüzyıl Kenti, İmge Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Doğal ve toplumsal çevre bileşenlerinin örtüşme alanı olan kentlerde, insan-doğa etkileşimi ve ürünlerini coğrafi bir yaklaşımla incelenmesini ve kentsel mekan analizindeki yeni yöntem ve yaklaşımları konusunda değerlendirmeler yapılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Kent ile çevresinin ilişkilerini coğrafi yaklaşımla araştırmak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
-
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
3
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
-
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|