Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kuvaterner dönemi genel özellikleri
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Türkiye`nin yer şekillerinin gelişiminde Kuvaternerin genel etkileri
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki iklim özellikleri 1
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki iklim özellikleri 2
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki kıyı bölgeleri
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Türkiye`nin Kuvaterner tektoniği 1
|
K1-Bölüm 5
|
7
|
Türkiye`nin Kuvaterner tektoniği 2
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki akarsu sistemleri
|
K1-Bölüm 6
|
9
|
Taraça gelişimi
|
K1-Bölüm 6
|
10
|
Türkiye`de Kuvaterner döneminde buzul alanlarının gelişimi
|
K1-Bölüm 7
|
11
|
Türkiye`de Kuvaterner döneminde volkanik alanların gelişimi
|
K1-Bölüm 7
|
12
|
Türkiye`de Kuvaterner döneminde göl alanlarının gelişimi
|
K1-Bölüm 8
|
13
|
Türkiye`de Kuvaterner döneminde bitki örtüsünün gelişimi
|
K1-Bölüm 9
|
14
|
Kuvaterner ve jeoarkeoloji
|
K1-Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Murat ATAOL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Murat Ataol
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ardos, M. (1992). Türkiye`de Kuaterner Jeomorfolojisi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Erinç, S. (1968). Jeomorfoloji I, İstanbul Üniversitesi Yayın no. 789, İstanbul.
YK2. Erol, O. (1979). Dördüncü Çağ (Kuvaterner) Jeoloji ve Jeomorfolojisinin ana çizgileri. Ank. Ün. Dil ve Tarih Coğr. Fak. Yay.289. Coğr. Araşt. Enst. Yay.22. 68 s. Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`nin yer şekillerinin oluşumunda Kuvaterner döneminin etkileri öğretilir.
|
Dersin İçeriği
|
Kuvaterner dönemi genel özellikleri ve Türkiye`nin yer şekillerinin gelişiminde Kuvaterner`in genel etkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
3
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
-
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
-
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
4
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|