ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sedimantoloji COG520 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sedimantoloji ile jeomorfolojiyi ilişkilendirir
    2-Jeomorfolojide uygulanan sedimantolojik yöntemleri kullanır
    3-Yerşekillerinin içyapılarının çalışılmasının önemini kavrar
    4-Ortam geometrisiyle jeomorfolojik birimleri ilişkilendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler4016060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6019090
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   220
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,33 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sedimantolojinin içerdiği konular
    2 Sedimantolojinin jeomorfoloji ile ilişkisi,
    3 Sedimantolojik bilginin jeomorfolojideki önemi
    4 Sedimantolojide temel kavramlar
    5 Sedimantolojide hidrodinamik esaslar
    6 Çökelmenin fiziksel ilkeleri
    7 Ortam tanımanın esasları
    8 Alüvyon yelpazeleri
    9 Akarsu ortamları
    10 Buzul ve rüzgar ortamları
    11 Deltalar
    12 Geçiş ortamları
    13 Derin deniz ortamları
    14 Sedimanter havzalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr.Tevfik Erkal
    Dersi Verenler

    1-)10804 10804 10804

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hakyemez, Y., Karabıyıkoğlu, M. ve Oşkan, İ. (1980). Kırıntılı Sığ Deniz Çökelleri, Çökelme Ortamları ve Jeomorfolojisi. Jeomorfologlar Derneği Bilimsel Yayınlar Dizisi No.1, Ankara. Harms, J.C., Southard, J.B., Spearing, D.R. and Walker, R.G. (1982). Depositional Environments as Interpreted from Primary Sedimentary Structures and Stratification Sequences. SEPM Short Course No.2, Dallas. Kerey, İ. ve Erkal, T. (2014). Sedimantoloji. Nobel Yayınevi, Ankara. ? Leeder, M.R. (1982). Sedimentology. George Allen & Unwin Pub., London. Önalan, M. (1993). Çökelmenin Fiziksel İlkeleri, Fasiyes Analizleri ve Karasal Çökelme Ortamları. İstanbul Üniv. Yay. No.3825, İstanbul. Reading, H.G. (Ed.). (1978). Sedimentary Environments and Facies. Blackwell Sci. Pub., Oxford.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Jeomorfolojik çalışmalarda sedimantolojiden yararlanma.
    Dersin İçeriği Sedimantolojinin içerdiği konular Sedimantolojinin jeomorfoloji ile ilişkisi, Sedimantolojik bilginin jeomorfolojideki önemi Sedimantolojide temel kavramlar Sedimantolojide hidrodinamik esaslar Çökelmenin fiziksel ilkeleri Ortam tanımanın esasları Alüvyon yelpazeleri Akarsu ortamları Buzul ve rüzgar ortamları Deltalar Geçiş ortamları Derin deniz ortamları Sedimanter havzalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 3
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. 1
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 3
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 4
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. 3
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster