ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İskan Sistemi (XI.-XVI. yüzyıl) Cog521 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihi coğrafya ve tarihi göç ilişkisini değerlendirir.
    2-Tarihi göç çalışmalarını örneklendirir.
    3-Türkiye`de yapılmış başlıca tarihi göç araştırmalarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2014545
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2015353
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi K1- Başlık-1 K2- Bölüm-1
    2 İskan kavramı ve iskan prensipleri K1- Başlık-2
    3 Anadolu iskan geçmişi K1- Bölüm-1 K2- Bölüm-2
    4 Büyük Türk göçü K1- Başlık-3
    5 Anadolu Ucları K1- Bölüm-1/1
    6 Alplar-Dervişler K1- Bölüm-1/3
    7 İstimalet K1- Bölüm-1/1
    8 Konar-göçerler K1- Bölüm-1/5
    9 Fetihlerin yapılması K1- Bölüm-2
    10 İkta-timar sistemi K1- Bölüm-1/3
    11 Vakıflar-vazifeler K1- Bölüm-3/4
    12 Zorunlu göçler K1- Bölüm-3/1
    13 Gönüllü göçler K1- Bölüm-3/2
    14 Anadolu?nun Türk iskan sisteminin tamamlanması K1- Bölüm-4
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Osman Gümüşçü

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Gümüşçü, O., Yiğit, İ., Top Yilmaz, S. (2013), Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi. K2 Tunçdilek, N. (1986), Türkiye`de Yerleşmenin Evrimi, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı XI. ve XVI. yüzyıllar arasındaki Türk iskân sisteminin nasıl olduğunu öğretmektir.
    Dersin İçeriği Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi İskan kavramı ve iskan prensipleri Anadolu iskan geçmişi Büyük Türk göçü Anadolu Ucları Alplar-Dervişler İstimalet Konar-göçerler Fetihlerin yapılması İkta-timar sistemi Vakıflar-vazifeler Zorunlu göçler Gönüllü göçler Anadolu`nun Türk iskan sisteminin tamamlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. -
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. -
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 4
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. -
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. -
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. -
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 5
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. -
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster