Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gümüşçü Osman-Yiğit İlker-Top Yilmaz Sevil, Türkiye?nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi, 2013.
Tümertekin Erol- Özgüç Nazmiye, Beşeri Coğrafya/ İnsan, Kültür, Mekan, Çantay Kitabevi, 2016.
Karpat Kemal H., Osmanlı?dan Günümüze Etnik Yapılanma ve Göçler, Timaş Yayınları, 2010.
Erdoğan Murat-Kaya Ayhan, Türkiye?nin Göç Tarihi 14. yüzyıldan 21. yüzyıla Türkiye?ye Göçler, İstanbul Bilgi Ün. Yayınları, 2016.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tarihi göç çalışmalarının ne olduğu, tarihi coğrafya bağlamında nasıl inceleneceği ve yapılmış tarihi göç çalışmaları hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi
Akademik bir çalışma alanı olarak göç
Tarihi coğrafya ve tarihi göçler
Tarihi göç çalışmalarının önemi
İlkçağ göçleri
Yahudi göçleri
Kavimler göçü
Büyük Türk göçü
Yeni Dünya?ya göçler
Malazgirt sonrası Anadolu?ya göçler
Zorunlu-gönüllü göçler
Osmanlı?da merkezden çevreye göçler
Osmanlı?da çevreden merkeze göçler
Türkiye tarihi göç çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
3
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
3
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
5
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
5
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
5
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
5
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
4
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
5
|