ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okuryazarlığında İçerik Geliştirme BBY504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi okuryazarlığı kavramını tanımlar
    2-Bilgi okuryazarlığı eğitiminin önemini tartışır
    3-Bilgi okuryazarlığı modellerini ve standartlarını tartışır
    4-Bilgi okuryazarlığı programlarının özelliklerini ve içeriklerini açıklar
    5-Kullanıcı gereksinimlerine uygun eğitim programları ve materyalleri geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2541664
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   228
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,6 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı K1, K2, YK5
    2 Bilgi okuryazarlığı ve ilişkili kavramlar: Bilgi çağı, bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı K1, K2, YK2, YK5
    3 Bilgi okuryazarlığı modelleri K1, K2
    4 Bilgi okuryazarlığı standartları K1, YK5
    5 Bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri K1, K2, YK3, YK5
    6 Bilgi okuryazarlığı eğitiminin içeriği K1, K2, YK3
    7 Bilgi okuryazarlığı programı eğitim araçları K1, K2, YK3,YK4
    8 Bilgi okuryazarlığı programları uygulama örnekleri K1, K2, YK3, YK4
    9 Bilgi okuryazarlığı programları için kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi K1, K2, YK2, YK3
    10 Gereksinimlere göre eğitim planlama K1, K2, YK2, YK3
    11 Bilgi okuryazarlığı programı geliştirme K1, K2, YK2, YK3
    12 Bilgi okuryazarlığı programlarında yöntemler, teknikler, araçlar K1, K2, YK2, YK3
    13 Bilgi okuryazarlığı programlarında ölçme ve değerlendirme K1, K2, YK2, YK3, YK4
    14 Genel değerlendirme K1, K2, YK2, YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Polat, C. (2005). Üniversitelerde kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. K2. Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitionersguide. Oxford: Chandos Publishing.
    Yardımcı Kitap YK1. Birks, J. Ve Hunt, F. (2003). Hands-on informationliteracyactivities. New York: Neal-Schuman. YK2. Gordon, C. (2000). Information literacy in action. Suffolk: John CattEducational Ltd. YK3. Grassian, E. S. Ve Kaplowitz, J. R. (2001). Information literacyinstruction: Theory and practice. New York: NealSchuman. YK4. Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: LinworthBooks. YK5. Spitzer, K. L.,Eisenberg, M. B. Ve Lowe, C. A. (1998). Information literacy: Essential skills for the information age. Syracuse: ERIC.
    Dersin Amacı Bilgi okuryazarlığı kavramının anlaşılması, bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesinde modellerin, standartların ve yöntemlerin bilinmesi, örnek bir kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programının geliştirilmesi.
    Dersin İçeriği Bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı ilişkisi; Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 3
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster