Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Polat, C. (2005). Üniversitelerde kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
K2. Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitionersguide. Oxford: Chandos Publishing.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Birks, J. Ve Hunt, F. (2003). Hands-on informationliteracyactivities. New York: Neal-Schuman.
YK2. Gordon, C. (2000). Information literacy in action. Suffolk: John CattEducational Ltd.
YK3. Grassian, E. S. Ve Kaplowitz, J. R. (2001). Information literacyinstruction: Theory and practice. New York: NealSchuman.
YK4. Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: LinworthBooks.
YK5. Spitzer, K. L.,Eisenberg, M. B. Ve Lowe, C. A. (1998). Information literacy: Essential skills for the information age. Syracuse: ERIC.
|
Dersin Amacı
|
Bilgi okuryazarlığı kavramının anlaşılması, bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesinde modellerin, standartların ve yöntemlerin bilinmesi, örnek bir kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programının geliştirilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı ilişkisi; Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
|