ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Konu Uzmanlığı BBY506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Konu uzmanlığının bilgi merkezleri için önemini kavrar
    2-Konu uzmanlığının prensiplerini ve yöntemlerini karşılaştırır
    3-Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin sorunları ve tehditleri değerlendirir
    4-Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı sorunlarının çözümünde yapıcı çözümler üretir
    5-Bilgi merkezlerinde konu uzmanlarının rollerini değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler3032060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012525
    Proje016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   246
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,2 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders tanıtımı ve dönemlik plan K1, YK4, YK5, YK6
    2 Konu uzmanlığının tanımı ve kapsamı K1, YK1
    3 Konu uzmanlığının tarihçesi ve gelişimi K1, YK1
    4 Bilgi merkezlerinde konu uzmanının önemi ve rolleri K1, YK1, YK2
    5 Derme seçiminde konu uzmanın rolü K1, YK1, YK2
    6 Derme geliştirme bütçesinde konu uzmanının rolü K1, YK1, YK2
    7 Bilgi merkezi kullanıcı iletişiminde konu uzmanının rolü K1, YK1, YK2
    8 Danışma hizmetlerinde konu uzmanının rolü K1, YK1, YK2
    9 E-kaynak geliştirmede konu uzmanının rolü K1, YK1, YK2
    10 Kullanıcı eğitiminde konu uzmanının rolü K1, YK1, YK2
    11 Bilgi okuryazarlığı eğitiminde konu uzmanının rolü K1, YK1, YK2, YK3
    12 Dijitalleştirme çalışmalarında konu uzmanlarının rolü K1, YK1, YK2, YK3
    13 Konu uzmanlığına ilişkin sorunlar ve çözümleri K1, YK1, YK2, YK3
    14 Türkiye`de bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı uygulamaları YK4, YK5, YK6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Coşkun Polat

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Zarife Yıldırım Mercan
    Kaynaklar K1. Subject librarians: Engaging with the learning and teaching environment. Ed. P. Dale, M. Holland, M. Matthews. Burlington: Ashgate.
    Yardımcı Kitap YK1. Moniz, R. J. (2014). Fundamentals for the academic liaison. Chicago: Neal-Schuman. YK2 Danton, J. P. (1967). The subject specialist in national and university libraries, with special reference to book selection. Libri, 17, 47-52. YK3. Dickinson, D. W. (1978). Subject specialization in academic libraries: the oracle and future dinosaurs. In R. D. Stuart & R. D. Johnson (Eds.), New Horizon for Academic Libraries; Papers presented at the 1st National Conference of theAssociation of College&Research Libraries, November 9-11, 1978 (p. 443). New York: K.G. Saur. YK4 Binici, K. (2013). Bilgi erişiminde konu rehberleri: Türkiye?deki kütüphaneler üzerine bir değerlendirme. ÜNAK 2013 Konferansı: Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler 19-21 Eylül 2013, Marmara Üniversitesi, İstanbul içinde (s. 104-114). Ankara: ÜNAK. YK5 Polat, C. ve Akkaya, M.A. (2017). Kütüphane bilgi kaynaklarının etkin kullanımında konu uzmanlığı ve konu rehberleri. ÜNAK 2017 Akademik Kütüphanelerde Kaynak Yönetimi Sempozyumu 12-14 Ekim 2017, Atılım Üniversitesi, Ankara içinde (ss. 13-20). Ankara: ÜNAK. YK6 Kozan, T. (2020). Üniversite kütüphanelerinde web tabanlı konu rehberleri kullanımı. ÜNAK 2018 Yeni Nesil Kullanıcılar, Değişen Kütüphaneler Sempozyumu 4?6 Ekim 2018, Marmara Üniversitesi, İstanbul içinde (ss. 45 ? 53). Ankara: ÜNAK.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı, konu rehberleri, konu kütüphanecileri, konu uzmanları kavramları kapsamlı olarak ele alınır. Öğrenciler seçtikleri bir disiplinde kütüphane konu rehberi hazırlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 2
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. 5
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster