Kaynaklar
|
K1. Evans, G. E., & Saponaro, M. Z., Developing library and information center collections. Westport, Conn: Libraries Unlimited, 2005.
K2. Johnson, Peggy. Fundamentals of collection development and management. American Library Association, 2018.
|
Yardımcı Kitap
|
Y1. Association for Library Collections and Technical Services. Guide to Review of Library Collections: Preservation, Storage, and Withdrawal. 2nd ed. Chicago: American Library Association, 2002.
Y2. Demas, Samuel, and Mary E. Miller. "Rethinking collection management plans: shaping collective collections for the 21st century." Collection Management 37.3-4 (2012): 168-187.
Y3. German, Lisa, and others, eds. Guide to the Management of the Information Resources Budget. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2001.
Y4. Gregory, Vicki. Selecting and Managing Electronic Resources: A How To-Do- Manual. Rev. ed. New York: Neal- Schuman, 2007.
Y5. Kichuk, Diana. "Electronic collection growth: an academic library case study." Collection Building (2010).
Y6. Lambert, Dennis K., et al. Guide to Review of Library Collections: Preservation, Storage, and Withdrawal. 2nd ed. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2002.
Y7. Lee, Sul H., ed. Electronic Resources and Collection Development. Haworth Information Press, 2003.
Y8. Montano, Blanca San Jose. "The new paradigm of collection management in university libraries: from crisis to revolution." Collection building, 2014.
Y9. Su, Di, ed. Collection Development Issues in the Online Environment. Haworth Information Press, 2005.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı değişik türdeki bilgi merkezlerinde elektronik dermenin yönetimi, geliştirilmesi, kullanılması ve değerlendirmesine ilişkin ilkeleri ve yöntemleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda değişik kütüphane türlerinde elektronik kaynakların seçimi, değerlendirilmesi ve yönetimi teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır. Ayrıca elektronik kaynakların elde edilmesi, yayıncılar ve yayıncılık endüstrisi, elektronik kaynaklar için derme geliştirme politikaları ve telif hakları tartışılacaktır.
|