ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Bireysel Bilgi Yönetimi BBY512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kişisel kütüphanesini organize eder.
    2-Bilgi kaynaklarını belirler, sınıflandırır ve kolay erişilebilir hale getirir.
    3-Bilgisayarda elektronik kaynakları organize eder
    4-Bir yazılım programı aracılığıyla farklı referans stili kullanır
    5-Araştırma sürecinde bilgisayar destekli otomatik atıf göstermeyi öğrenir
    6-İş gücü ve zamandan tasarruf sağlayarak kişiselleştirilmiş bilgi yönetimi becerileri ile işlerine daha fazla odaklanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1522550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012727
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı K1, YK1
    2 Araştırma sürecinde yapılan işlerin belirlenmesi YK1, Bölüm 2
    3 Bilgiyi elde etme aşaması YK1, Bölüm 2
    4 Bilgiyi düzenleme aşaması YK1, Bölüm 3
    5 Bilgiyi kullanma aşaması YK1, Bölüm 3
    6 Bireysel bilgi yönetim araçları K1
    7 Bireysel bilgi yönetim araçları K1
    8 Akademik veri tabanları ve bireysel bilgi yönetim araçları K1, YK1
    9 Kelime işlemci yazılımlar ve bireysel bilgi yönetim araçları K1, YK1
    10 Atıf gösterme biçimleri K1
    11 Metin içi gönderme ve kaynakça oluşturma K1
    12 Kurumsal atıf gösterme biçim dosyalarını oluşturma K1
    13 Bir bütün içerisinde bireysel bilgi yönetimi sürecini yönetme K1, YK1
    14 Genel Değerlendirme K1, YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Binici, K. (2013). Citation Style Language Uygulaması: APA Kaynak Gösterme Biçiminin Türkçeye adaptasyonu. Bilgi Dünyası, 14(2), 409?419. Retrieved from http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/102
    Yardımcı Kitap Polat, C., ve Binici, K. (2015). Zotero: bilimsel araştırma sürecinde bireysel kaynak yönetimi aracı. (N. Özel & T. Çakmak, Eds.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. Retrieved from http://www.unak.org.tr/upload/userfiles/files/zotero2015.pdf
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgiye erişim, bilgi organizasyonu ve raporlama aşamalarında etkin ve verimli bir şekilde yönetilebileceği araştırma sürecindeki becerilerini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Bu derste, bireysel bilgi yönetimi araçları ile atıf gösterme biçimleri ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir 3
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster