Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders tanıtımı
|
K1, YK1
|
2
|
Araştırma sürecinde yapılan işlerin belirlenmesi
|
YK1, Bölüm 2
|
3
|
Bilgiyi elde etme aşaması
|
YK1, Bölüm 2
|
4
|
Bilgiyi düzenleme aşaması
|
YK1, Bölüm 3
|
5
|
Bilgiyi kullanma aşaması
|
YK1, Bölüm 3
|
6
|
Bireysel bilgi yönetim araçları
|
K1
|
7
|
Bireysel bilgi yönetim araçları
|
K1
|
8
|
Akademik veri tabanları ve bireysel bilgi yönetim araçları
|
K1, YK1
|
9
|
Kelime işlemci yazılımlar ve bireysel bilgi yönetim araçları
|
K1, YK1
|
10
|
Atıf gösterme biçimleri
|
K1
|
11
|
Metin içi gönderme ve kaynakça oluşturma
|
K1
|
12
|
Kurumsal atıf gösterme biçim dosyalarını oluşturma
|
K1
|
13
|
Bir bütün içerisinde bireysel bilgi yönetimi sürecini yönetme
|
K1, YK1
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Binici, K. (2013). Citation Style Language Uygulaması: APA Kaynak Gösterme Biçiminin Türkçeye adaptasyonu. Bilgi Dünyası, 14(2), 409?419. Retrieved from http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/102
|
Yardımcı Kitap
|
Polat, C., ve Binici, K. (2015). Zotero: bilimsel araştırma sürecinde bireysel kaynak yönetimi aracı. (N. Özel & T. Çakmak, Eds.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. Retrieved from http://www.unak.org.tr/upload/userfiles/files/zotero2015.pdf
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgiye erişim, bilgi organizasyonu ve raporlama aşamalarında etkin ve verimli bir şekilde yönetilebileceği araştırma sürecindeki becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, bireysel bilgi yönetimi araçları ile atıf gösterme biçimleri ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
3
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
4
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
-
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
3
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
-
|