Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders Tanıtımı
|
K1; YK2
|
2
|
İnsanlık Tarihi ve Toplumsal Dönemler (İlkel Toplum, Tarım Toplumu, Endüstri Toplumu)
|
K1; YK2
|
3
|
Bilgi Çağı ve Getirdikleri
|
K1; YK2
|
4
|
Bilgi Çağında Bilginin Yeri ve Önemi
|
K1; YK2
|
5
|
Bilgi Toplumunda Okuryazarlık
|
K1; YK2
|
6
|
Okuryazarlık Kavramı ve Bilgi Çağı İçin Anlamı
|
K1; YK2;YK5
|
7
|
Okuryazarlık Kavramı ve Bilgi Çağı İçin Anlamı
|
K1; YK2; YK5
|
8
|
Bilgi Çağında Bilgi Okuryazarlığı Modeli ve Standartları
|
K1; YK2;YK5
|
9
|
Bilgi Çağında Okuma Alışkanlığı
|
K1; YK2
|
10
|
Okuma Alışkanlığı Kazanılmasında Örgün Eğitim Süreci
|
K1; YK2
|
11
|
Okuma Alışkanlığının Kazanılmasında Bilgi Merkezlerinin Yeri ve İşbirliği Uygulamaları
|
K1; YK2
|
12
|
Bilgi Çağında Bilgisayar Teknolojisinin Okuma Alışkanlığına Etkisi
|
K1; YK2
|
13
|
Bilgi Çağında İnternet Teknolojisinin Okuma Alışkanlığına Etkisi
|
K1; YK2
|
14
|
Okuma Alışkanlığının Geleceği ve Bu Süreçte Bilgi Profesyonellerinin Rolü
|
K1; YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Sevmez
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aktan, C. C. (2005) Bilgi çağı, bilgi yönetimi ve bilgi sistemleri. Konya: Çizgi Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bilgi okuryazarlığından yaşamboyu öğrenmeye: Bildiriler (2010) A. Aydın ve K. Ateş (Yay.Hz.). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
YK2. Bozkurt, V. (2000) Enformasyon toplumu ve Türkiye. İstanbul: Sistem
YK3. Burke, P. (2002) Bilginin toplumsal tarihi. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
YK4. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür.
YK.5 Kurbanoğlu, S. S. (2010) Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği. 24(4), ss. 723-747.
YK6. Önal. H. İ. (2007) Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği. 21(3), ss. 335-359.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, bilgi toplumunun doğuşu, bilgi toplumunu ortaya çıkaran toplumsal ve küresel değişimlerle birlikte insanoğlunun bilgi çağını yaşamaya başlaması ve bu yeniçağda bilginin anlam ve öneminde yaşanan değişimlerin bilgi kaynaklarına ve bu kaynakların kullanılmasına olan yansımasının anlaşılır bir biçimde ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak okuryazarlık ve okuma alışkanlığı kavramlarının anlamı, önemi, türleri ile her iki kavramın bilgi merkezleri ve bilgi toplumu ile olan ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
-
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
3
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
4
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
3
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
3
|