ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Çağında Okuryazarlık ve Okuma Alışkanlığı BBY513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dersin sonunda öğrencilere; bilgi çağı ile birlikte hızla farklılaşan okuryazarlık kavramının ve okuma alışkanlıklarının kazandıkları yeni içerik ve anlamların doğru bir biçimde verilmesi hedeflenmiştir. Böylece, söz konusu değişime toplumsal olarak ayak uydurma konusunda en büyük sorumluluklardan birinin de bilgi merkezleri ile çalışanlarına düştüğü gerçeği, genç bilgi profesyonelleri tarafından da görülebilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1521530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje2515050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı K1; YK2
    2 İnsanlık Tarihi ve Toplumsal Dönemler (İlkel Toplum, Tarım Toplumu, Endüstri Toplumu) K1; YK2
    3 Bilgi Çağı ve Getirdikleri K1; YK2
    4 Bilgi Çağında Bilginin Yeri ve Önemi K1; YK2
    5 Bilgi Toplumunda Okuryazarlık K1; YK2
    6 Okuryazarlık Kavramı ve Bilgi Çağı İçin Anlamı K1; YK2;YK5
    7 Okuryazarlık Kavramı ve Bilgi Çağı İçin Anlamı K1; YK2; YK5
    8 Bilgi Çağında Bilgi Okuryazarlığı Modeli ve Standartları K1; YK2;YK5
    9 Bilgi Çağında Okuma Alışkanlığı K1; YK2
    10 Okuma Alışkanlığı Kazanılmasında Örgün Eğitim Süreci K1; YK2
    11 Okuma Alışkanlığının Kazanılmasında Bilgi Merkezlerinin Yeri ve İşbirliği Uygulamaları K1; YK2
    12 Bilgi Çağında Bilgisayar Teknolojisinin Okuma Alışkanlığına Etkisi K1; YK2
    13 Bilgi Çağında İnternet Teknolojisinin Okuma Alışkanlığına Etkisi K1; YK2
    14 Okuma Alışkanlığının Geleceği ve Bu Süreçte Bilgi Profesyonellerinin Rolü K1; YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Sevmez

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aktan, C. C. (2005) Bilgi çağı, bilgi yönetimi ve bilgi sistemleri. Konya: Çizgi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Bilgi okuryazarlığından yaşamboyu öğrenmeye: Bildiriler (2010) A. Aydın ve K. Ateş (Yay.Hz.). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık. YK2. Bozkurt, V. (2000) Enformasyon toplumu ve Türkiye. İstanbul: Sistem YK3. Burke, P. (2002) Bilginin toplumsal tarihi. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt. YK4. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür. YK.5 Kurbanoğlu, S. S. (2010) Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği. 24(4), ss. 723-747. YK6. Önal. H. İ. (2007) Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği. 21(3), ss. 335-359.
    Dersin Amacı Bu derste, bilgi toplumunun doğuşu, bilgi toplumunu ortaya çıkaran toplumsal ve küresel değişimlerle birlikte insanoğlunun bilgi çağını yaşamaya başlaması ve bu yeniçağda bilginin anlam ve öneminde yaşanan değişimlerin bilgi kaynaklarına ve bu kaynakların kullanılmasına olan yansımasının anlaşılır bir biçimde ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak okuryazarlık ve okuma alışkanlığı kavramlarının anlamı, önemi, türleri ile her iki kavramın bilgi merkezleri ve bilgi toplumu ile olan ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 4
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir 3
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster