Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan SEVMEZ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Sevmez
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aktan, C. C. (2005) Bilgi çağı, bilgi yönetimi ve bilgi sistemleri. Konya: Çizgi Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bilgi okuryazarlığından yaşamboyu öğrenmeye: Bildiriler (2010) A. Aydın ve K. Ateş (Yay.Hz.). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
YK2. Bozkurt, V. (2000) Enformasyon toplumu ve Türkiye. İstanbul: Sistem
YK3. Burke, P. (2002) Bilginin toplumsal tarihi. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
YK4. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür.
YK.5 Kurbanoğlu, S. S. (2010) Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği. 24(4), ss. 723-747.
YK6. Önal. H. İ. (2007) Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği. 21(3), ss. 335-359.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, bilgi toplumunun doğuşu, bilgi toplumunu ortaya çıkaran toplumsal ve küresel değişimlerle birlikte insanoğlunun bilgi çağını yaşamaya başlaması ve bu yeniçağda bilginin anlam ve öneminde yaşanan değişimlerin bilgi kaynaklarına ve bu kaynakların kullanılmasına olan yansımasının anlaşılır bir biçimde ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak okuryazarlık ve okuma alışkanlığı kavramlarının anlamı, önemi, türleri ile her iki kavramın bilgi merkezleri ve bilgi toplumu ile olan ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|