ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Mimarisi BBY519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyo-teknik analiz uygular.
    2-Erişilebilirliği değerlendirir.
    3-Kullanılabilirliği değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4015555
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   199
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,63 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, ss. 3-19
    2 Kullanıcı odaklı tasarım K1, ss. 3-19
    3 Performans odaklı tasarım K1, ss. 20-38
    4 Anasayfa tasarımı K1, ss. 39-47
    5 Sayfa yapısı K1, ss. 48-74
    6 Navigasyon K1, ss. 75-90
    7 Başlıklar K1, ss. 91-110
    8 Yazı tasarımı K1, ss. 111-117
    9 Veri girişi K1, ss. 118-132
    10 Multimedya elemanları K1, ss. 133-142
    11 Arama K1, ss. 143-159
    12 Kurumsal iletişim K1, ss. 160-170
    13 Mobil internet sitesi K1, ss. 171-201
    14 Kullanılabilirlik testleri K2, ss 9-32
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Çağdaş Çapkın
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Çağdaş Çapkın

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. TÜBİTAP, BİLGEM, YTE (2020). Kullanılabilirlik İlkeleri. https://kamis.gov.tr/wp-content/uploads/2019/05/Bolum3.pdf K2. Gürses, E. A. (2006). Kütüphane Web Sitelerinde Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Merkezli Tasarım. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, web ziyaretçilerinin bilgi ihtiyaçlarını ve etkinliklerini değerlendirmeyi ve kullanıcıların bu karmaşık bilgi ortamında kolaylıkla yollarını bulmalarına yardımcı olacak tasarım öğeleri oluşturmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bilgi mimarisi ve kullanıcı deneyimi tasarımına giriş, web siteleri için kullanıcı merkezli organizasyon, etiketleme, gezinme, arama, üstveri ve bilgi organizasyon sistemlerinin tasarlanmasına odaklanma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 5
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster