ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Bibliyometri BBY523 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bibliyometri terminolojisini tanımlar.
    2-Bibliyometrik yasaları uygular.
    3-Yasaların kullanıldığı yerlere örnek verir.
    4-Bibliyometrik araştırma raporlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4015656
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6015656
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   196
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,53 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, ss. 1-8
    2 Temel kavramlar K1, ss. 8-24
    3 Bibliyometrik yasa ve kurallar I K1, ss. 35-45
    4 Bibliyometrik yasa ve kurallar II K1, ss. 46-48
    5 Bibliyometrik analizler I K1, ss. 48-51
    6 Bibliyometrik analizler II K1, ss. 52-60
    7 Bibliyometrinin araştırma verimliliğine ve etkisine uygulanması K1, ss. 63-71
    8 Bibliyometrinin araştırmacının verimliliğine ve etkisine uygulanması K1, ss. 72-75
    9 Bibliyometrinin kurum verimliliğine ve etkisine uygulanması K1, ss. 75-78
    10 Bibliyometrinin ulusal analizlere uygulanması K1, ss. 79-81
    11 Bibliyometrinin dergilerin değerlendirmesine uygulanması K1, ss. 81-88
    12 Bibliyometrik uygulama örneği K1, ss. 89-91
    13 Bibliyometrinin sınırlılıkları ve sorunları K1, ss. 91-92
    14 Ders değerlendirme K1, ss. 93-95
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Çağdaş Çapkın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yılmaz, M. (1999). Kütüphane ve bilgibilimi açısından bibliyometrinin önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dokümantasyon ve Enformasyon Bilim Dalı, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilgi kaynaklarının niceliksel olarak değerlendirilmesi sonucunda bilgi üretiminde kurulmuş ve kurulması ihtimal olan ilişki eğilimlerinin ve yönelimlerin saptanmasını sorgular.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriği terminoloji, atıf, atıf dizinleri, bibliyometrik yasalar, atıf analizleri ve performans değerlendirme konularından oluşur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 4
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 4
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster