Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders tanıtımı
|
K1
|
2
|
Web Teknolojileri (web 1.0, web 2.0, web 3.0)
|
K1
|
3
|
Sosyal medyanın yükselişi
|
K1, K5
|
4
|
Geleneksel medya ile sosyal medya arasındaki farklar ve benzerlikler
|
K1
|
5
|
Sosyal medya araçları
|
K2, K3, K4
|
6
|
Sosyal medya uzmanlığı
|
K2, K3, K4
|
7
|
Webmaster araçları ve sosyal medya hesap yönetimi
|
K2, K3, K4
|
8
|
Webmaster araçları ve sosyal medya hesap yönetimi
|
K2, K3, K4
|
9
|
Sosyal medya ve devrimler
|
K5
|
10
|
Kurumsal kimliklerin ve sosyal medya kullanımı
|
K1
|
11
|
Türkiye ve dünyada sayılarla sosyal medya kullanımı
|
K1, K5
|
12
|
Gençlik ve sosyal medya
|
K2
|
13
|
Sosyal medyanın bilgi merkezlerinde kullanımı
|
K1, K2, K5, K3, K4
|
14
|
Sosyal medyanın bilgi merkezlerinde kullanımı
|
K1, K2, K5, K3, K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Burcu Umut ZAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Burcu Umut Zan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Dağhan, I., Yazıcıoğlu, O.(2012). Türkiye ve Sosyal Medya. Okuyanus Yayınları. İstanbul.
K2. Gençlik ve Sosyal Medya Araştırma Raporu.(2013). T. C. Gençlik ve Spor Bakanlığı. Gençlik araştırmaları Yayınları No:4
K3. Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: sosyal webde pazarlama stratejileri. Efil Yayınevi. İstanbul.
K4. Babaoğlulları, A. R. (2013). Gezi Parkı Sürecine Dijital Vatandaş?ın Etkisi
K5. Çetin, A., (2012). Arap Baharı ve Türkiye. Avrasya Araştırmaları serisi No:1.Çankırı Karatekin Üniversitesi Avrasya Stratejik Uygulama ve Araştırma Merkezi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; sosyal medyanın doğru kullanıldığı zaman kurumsal bazda pozitif etkilerinin olduğunu ve maksimum verimin alınması için sosyal medya araçlarının uygun yönetilmesi gerektiğini öğrencilere aktarmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Web teknolojileri getirdiği gelişimleri Web1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0 araçları çerçevesinde değerlendirilir.
sosyal medya araçları incelenir.
Sosyal medya araçlarının avantaj ve dezavantajları araştırılır.
Uluslararası üniversite kütüphaneleri sosyal medya politikaları değerlendirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
-
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
3
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
3
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
5
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
-
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
-
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
-
|