Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kütüphane sistemlerine giriş
|
|
2
|
Kütüphane sistemlerinin tarihi
|
|
3
|
Kütüphane sistemlerinin temel ilkeleri
|
|
4
|
Kütüphane sistemleri türleri
|
|
5
|
Kütüphane sistemleri modülleri 1
|
|
6
|
Kütüphane sistemleri modülleri 2
|
|
7
|
Kütüphane sistemleri uygulamaları 1
|
|
8
|
Kütüphane sistemleri uygulamaları 2
|
|
9
|
Kütüphane sistemleri uygulamaları 3
|
|
10
|
Kütüphane sistemlerinde tasarım
|
|
11
|
Kütüphane sistemlerinde seçim
|
|
12
|
Kütüphane sistemlerine geçiş
|
|
13
|
Kütüphane sistemlerinin yönetimi
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kasım Binici
|
Dersi Verenler
|
1-)10674 10674 10674
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Webber, D. ve Peters, A. (2010). Integrated library systems planning, selecting, and implementing. Santa Barbara, Calif.: Libraries Unlimited.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Chalon, P. X., Alexandre-Joaquim, L., Naget, C. ve Becquart, C. (2006). Open your mind! Selecting and implementing an integrated library system: the open-source opportunity.
YK2-Binici, K. ve Akkaya, M. A. (2018). Bilişim teknolojilerinin bilgi merkezlerine ve hizmetlerine etkileri. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, (10), 1-22. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/605422 adresinden erişildi.
YK3-Binici, K. (2018). Birlikte çalışabilirlik açısından Türkiye?deki kütüphanelerde kullanılan otomasyon sistemleri üzerine bir inceleme. Bilgi ve Belge Yönetimi Alanında Bilgiye Erişim/Kataloglama Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 169-191). İstanbul: Hiperyayın.
YK-4Binici, K. (2016). Bilgi Erişiminde Konu Rehberleri: Türkiye?deki Kütüphaneler Üzerine Bir Değerlendirme. G. Güneş, N. Özel ve T. Çakmak (Ed.), ÜNAK 2013 Konferansı: Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler (İstanbul: 2013) içinde (ss. 104-114). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. https://unak.org.tr/yayin/unak-2013-konferansi-bildiriler-kitabi/ adresinden erişildi.
|
Dersin Amacı
|
Tüm kütüphane otomasyon sistemlerinde tasarım, seçim, uygulama ve yönetim konularında temel ilkeleri öğrenme
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
1
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
2
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
5
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
-
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
-
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
-
|