Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilerin Dersin Konusu Amacı ve Sınırları Hakkında Bilgilendirilmesi, Dersin İçeriğine Yönelik Bibliyografik Bilgi Verilmesi.
|
|
2
|
Tarihi açıdan Osmanlı Arşivleri, Tasnif çalışmaları ve arşivlerdeki yazı çeşitleri
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
3
|
Osmanlı arşivindeki temel belge türleri
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
4
|
Osmanlı arşivindeki temel belge türleri
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
5
|
Rika Yazılı Metinler 1
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
6
|
Rika Yazılı Metinler 2
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
7
|
Rika Yazılı Metinler 3
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
8
|
Rika Yazılı Metinler 4
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
9
|
Rika Yazılı Metinler 5
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
10
|
Bozuk/Kırma Yazılı Metinler 1
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
11
|
Bozuk/Kırma Yazılı Metinler 2
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
12
|
Belgelerde sık rastlanan ve zor okunan kelime ve terkipler.
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
13
|
XX. Yüzyıl başı Osmanlı diplomatik metinleri - 1
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
14
|
XX. Yüzyıl başı Osmanlı diplomatik metinleri - 2
|
Mübühat Kütükoğlu Osmanlı Belgelerinin Dili kitabından önerilen Belgelerin okunması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hilal Çiftçi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1. Gökbilgin, T., (1982) Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1. Kütükoğlu, M., (1994) Osmanlı Belgelerinin Dili, Kubbealtı yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Osmanlı arşivinde bulunan tasnifler ve hususiyetleri, Osmanlı belgelerinin genel ayırımı (Defter ve perakende belge türleri )nın incelenerek Öğrencilere Mühimme Defterleri, Şikâyet Defterleri, Ahkâm Defterleri, Şeriyye Sicilleri, Başbakanlık Osmanlı Arşivi Cevdet tasnifi, Cevdet-Maliye tasnifinden, B.O.A Cevdet Dahiliye, B:O:A. Cevdet Zaptiye tasnifleri konusunda bilgi sahibi olma becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında Osmanlı arşivinde bulunan tasnifler ve hususiyetleri, Osmanlı belgelerinin genel ayırımına (Defter ve perakende belge türleri )yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
-
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
5
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
4
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
5
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
5
|