Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin genel tanımı
|
|
2
|
Osmanlı`da Kütüphanelerin ortaya çıkış
|
K-1
YK-1
|
3
|
Osmanlı Devleti`nde kurulan kütüphane çeşitleri
|
K-1
YK-1
|
4
|
Osmanlı kütüphaneleri dermelerinin genişletilme yolları
|
K-1
YK-1
|
5
|
Osmanlı Devleti`nde Kütüphane Katalogları
|
K-1
YK-1
|
6
|
Osmanlı Hükümdarlarının Hususî Kütüphaneleri
|
K-1
YK-1
|
7
|
Enderun-ı Hümayun Kütüphanesi
|
K-1
YK-1
|
8
|
Eğitim-öğretim kurumları içerisinde ya da bu kurumların yakın çevrelerinde kurulmuş kütüphaneler
|
K-1
YK-1
|
9
|
Vakıflarda kurulan kütüphaneler
|
K-1
YK-1
|
10
|
İbadet kurumları içerisinde ya da çevresinde kurulan kütüphaneler
|
K-1
YK-1
|
11
|
Kendilerine özgü, bağımsız (müstakil) binalara sahip olarak kurulan kütüphaneler
|
K-1
YK-1
|
12
|
Kütüphanelerin Osmanlı eğitim-öğretimine katkıları
|
K-1
YK-1
|
13
|
Kütüphanelerin Osmanlı bilimsel yaşamına katkıları
|
K-1
YK-1
|
14
|
Osmanlı Devleti`nin farklı dönemlerinde içinde bulunduğu ekonomik, kültürel ve siyasi olayların Kütüphane Kurumuna Etkileri, Genel değerlendirme
|
K-1
YK-1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hilal Çiftçi
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Hilal Çiftçi
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1. Erünsal, İsmail.E. (1999). "Osmanlı Kütüphanelerinin Tarihi Gelişimi", Osmanlı Devleti`nde Bilim, Kültür ve Kütüphaneler içinde (235-246). Yay. Hazl. Özlem Bayram [ve diğerleri]. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1. Tekeli, İ. - İlkin, S. (1999). Osmanlı İmparatorluğu`nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Gelişimi. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı öğrencilere Osmanlı döneminde kurulan kütüphanelerin dermeleri, çeşitleri, katalogları, Osmanlı eğitim-öğretim ve bilimsel yaşamına katkılarının incelenmesidir. Öğrencilerin Osmanlı?da kütüphane kültürünün gelişim süreci konusunda bilgi sahibi olmalarına yönelik beceriler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin kapsamında Osmanlı döneminde kurulan kütüphanelerin dermeleri, çeşitleri, katalogları, Osmanlı eğitim-öğretim ve bilimsel yaşamına katkıları incelenerek Öğrencilerin Osmanlı?da kütüphane kültürünün gelişim süreci konusunda bilgi sahibi olmalarına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
-
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
3
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
-
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
4
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
-
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
4
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
-
|