ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TOPLUMSAL TABAKALAŞMA VE SINIFLAR SOS510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik ile ilgili temel kuramları ve kavramları açıklar
    2-Farklı tarihsel süreçlerde ortaya çıkan tabakalaşma sistemlerini tanımlar
    3-Toplumsal tabakalaşma kuramlarını sınıflar ve temel özelliklerini belirler.
    4-Bu yaklaşımların toplumsal eşitsizlik ile ilgili açıklamalarını güçlü ve zayıf yönleri açısından tartışır
    5-Çağdaş endüstriyel ve/ya post-endüstriyel toplumlarda toplumsal hareketlilik ve sosyal sınıf ilişkilerini çözümler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1513030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1513030
    Proje2014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplumsal tabakalaşmanın tanımı ve kapsamı
    2 Eşitliğin ve Eşitsizliğin Kökenleri
    3 Seçkinlerin dolaşımı
    4 Endüstriyel Toplumlarda Toplumsal Sınıflar veToplumsal Hareketlilik
    5 Endüstri Toplumunun Sınıf Yapısında Değişmeler: Yeni Orta Sınıf ve Yeni Toplumsal Hareketler
    6 Yoksulluk ve Sınıf: Kent Yoksulluğu ve Sınıf-Dışı (Under-Class)
    7 Türkiye`de Bölgesel Eşitsizlik ve Göç
    8 Türkiye`de Toplumsal Eşitsizlik, Tabakalaşma ve Yoksulluk
    9 Eski orta sınıflar
    10 Yeni orta sınıflar
    11 Sınıf ve Statü Toplumu
    12 Kapitalizm ve Kapitalist Gelişme
    13 Post-Kapitalist Toplum Yaklaşımları
    14 Post-Endüstriyel Toplum Yaklaşımları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar EDGEL, Stephan: (1995) Sınıf, Dost Yay. Ankara GİDDENS, Anthony: İleri Toplumların Sınıf Yapısı, Birey Yayınları
    Yardımcı Kitap Kemerlioğlu, Eyüp. Toplumsal Tabakalaşma ve Hareketlilik, Saray Kitabevleri, 1996. Bottomore, Tom. Seçkinler ve Toplum, Gündoğan Yayınları,1990. Turhan, Mehmet. Siyasal Elitler; Gündoğan Yayınları, 1991. Turner, Bryan. Statü, Doruk Yayınları, 2000. Scase, Richard. Sınıf, Rastlantı Yayınları. 1992. Crompton, Rosemary. Class andStratification, Cambriche, Polity Pres, 1993. Heath, Antony. SocialMobility, London, Fontana, 1981. Morris, Lydia. Dangerous Classes: TheUnderclassandSocialCitizenship, London, Routledge, 1993.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet ve ırk/etnisite kavramları üzerinden tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Eşitliğin ve Eşitsizliğin Kökenleri, Seçkinlerin dolaşımı, Endüstriyel Toplumlarda Toplumsal Sınıflar ve Toplumsal Hareketlilik ,Endüstri Toplumunun Sınıf Yapısında Değişmeler: Yeni Orta Sınıf ve Yeni Toplumsal Hareketler, Yoksulluk ve Sınıf: Kent Yoksulluğu ve Sınıf-Dışıoluşumlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirir. 4
    5 Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 3
    7 Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinler arası perspektif geliştirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster