ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ELEŞTİREL SOSYOLOJİ VE EĞİTİM TARTIŞMALARI SOS515 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyolojinin felsefi temelleri ve oluşu hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Klasik sosyoloji teorisinin toplumsal yapı ile eğitim ilişkisini anlar.
    3-Eleştirel sosyolojinin toplumsal yapı ile eğitim ilişkisini anlar.
    4-Eleştirel sosyolojik çözümleme becerisini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje6016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Seçkinler: Teorisi
    3 Hegemonya
    4 Toplumsal Yapı ve Eğitim İlişkisi
    5 Eğitim Kuramları
    6 Eğitim Kuramları
    7 Eğitim Kuramları
    8 Eleştirel Eğitim Kuramları
    9 Eleştirel Eğitim Kuramları
    10 Eleştirel Eğitim Kuramları
    11 Öğrenci Sunumları
    12 Öğrenci Sunumları
    13 Öğrenci Sunumları
    14 Öğrenci Sunumları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç Dr. Kemal DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok
    Kaynaklar Bottomore, T., Frankfurt Okulu, çev. A. Çiğdem, Vadi Yay., 1998. Dellaloğlu, B., Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, Say Yay., 2007. Slater, P., Frankfurt Okulu, Kabalcı Yay., 1998. Horkheimer, M., Adorno, T., Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yay., 2010. Bağce, H. E. (ed), Frankfurt Okulu, Doğubatı, İstanbul, 4. Baskı, 2013. Osborn, P. Eleştirel Bakış, çev. Elçin Gen, İletişim, İstanbul, 2013. Bottomore , T.B., Seçkinler: Kavram ve İdeoloji. Özgüden, M., Hegemonya ve Politik Toplum; Ivan Illıch; McLaren, P., Eleştirel Pedagoji; Rysakova,P., Toplumsal Yeniden Üretim Mekanizması Olarak Eğitim; Bourdieu, Reproduction; llıch, I., Okulu Bir Devlet Kurumu Olmaktan Neden Çıkarmalıyız?; Friere, P., Ezilenlerin Pedagojisi; Baker, C., Zorunlu Eğitime Hayır
    Yardımcı Kitap Bottomore, T., Frankfurt Okulu, çev. A. Çiğdem, Vadi Yay., 1998. Dellaloğlu, B., Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, Say Yay., 2007. Slater, P., Frankfurt Okulu, Kabalcı Yay., 1998. Horkheimer, M., Adorno, T., Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yay., 2010. Bağce, H. E. (ed), Frankfurt Okulu, Doğubatı, İstanbul, 4. Baskı, 2013. Osborn, P. Eleştirel Bakış, çev. Elçin Gen, İletişim, İstanbul, 2013. Bottomore , T.B., Seçkinler: Kavram ve İdeoloji. Özgüden, M., Hegemonya ve Politik Toplum; Ivan Illıch; McLaren, P., Eleştirel Pedagoji; Rysakova,P., Toplumsal Yeniden Üretim Mekanizması Olarak Eğitim; Bourdieu, Reproduction; llıch, I., Okulu Bir Devlet Kurumu Olmaktan Neden Çıkarmalıyız?; Friere, P., Ezilenlerin Pedagojisi; Baker, C., Zorunlu Eğitime Hayır
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, toplumsal yapı ile eğitim ilişkisi hakkında öğrencinin eleştirel düşünme becerisini geliştirmektir. Bu doğrultuda, bu derste, karşıt teorik görüşlere yer verilecektir.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini genel olarak; 1. Sosyolojinin felsefi temelleri ve oluşumu, 2. Klasik sosyoloji teorisinin toplumsal yapısı ile eğitim ilişkisi, 3. Eleştirel sosyolojide toplumsal yapı ile eğitim ilişkisi oluşturmuştur
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster