Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. Kemal DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
Bottomore, T., Frankfurt Okulu, çev. A. Çiğdem, Vadi Yay., 1998.
Dellaloğlu, B., Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, Say Yay., 2007.
Slater, P., Frankfurt Okulu, Kabalcı Yay., 1998.
Horkheimer, M., Adorno, T., Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yay., 2010.
Bağce, H. E. (ed), Frankfurt Okulu, Doğubatı, İstanbul, 4. Baskı, 2013.
Osborn, P. Eleştirel Bakış, çev. Elçin Gen, İletişim, İstanbul, 2013.
Bottomore , T.B., Seçkinler: Kavram ve İdeoloji.
Özgüden, M., Hegemonya ve Politik Toplum;
Ivan Illıch; McLaren, P., Eleştirel Pedagoji;
Rysakova,P., Toplumsal Yeniden Üretim Mekanizması Olarak Eğitim;
Bourdieu, Reproduction;
llıch, I., Okulu Bir Devlet Kurumu Olmaktan Neden Çıkarmalıyız?;
Friere, P., Ezilenlerin Pedagojisi; Baker, C., Zorunlu Eğitime Hayır
|
Yardımcı Kitap
|
Bottomore, T., Frankfurt Okulu, çev. A. Çiğdem, Vadi Yay., 1998.
Dellaloğlu, B., Frankfurt Okulu`nda Sanat ve Toplum, Say Yay., 2007.
Slater, P., Frankfurt Okulu, Kabalcı Yay., 1998.
Horkheimer, M., Adorno, T., Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yay., 2010.
Bağce, H. E. (ed), Frankfurt Okulu, Doğubatı, İstanbul, 4. Baskı, 2013.
Osborn, P. Eleştirel Bakış, çev. Elçin Gen, İletişim, İstanbul, 2013.
Bottomore , T.B., Seçkinler: Kavram ve İdeoloji.
Özgüden, M., Hegemonya ve Politik Toplum;
Ivan Illıch; McLaren, P., Eleştirel Pedagoji;
Rysakova,P., Toplumsal Yeniden Üretim Mekanizması Olarak Eğitim;
Bourdieu, Reproduction;
llıch, I., Okulu Bir Devlet Kurumu Olmaktan Neden Çıkarmalıyız?;
Friere, P., Ezilenlerin Pedagojisi; Baker, C., Zorunlu Eğitime Hayır
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı, toplumsal yapı ile eğitim ilişkisi hakkında öğrencinin eleştirel düşünme becerisini geliştirmektir. Bu doğrultuda, bu derste, karşıt teorik görüşlere yer verilecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğini genel olarak;
1. Sosyolojinin felsefi temelleri ve oluşumu,
2. Klasik sosyoloji teorisinin toplumsal yapısı ile eğitim ilişkisi,
3. Eleştirel sosyolojide toplumsal yapı ile eğitim ilişkisi oluşturmuştur
|