ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    FEMİNİST ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ SOS521 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Feminist yöntem ile geleneksel yöntem karşılaştırır.
    2-Feminist epistemoloji ve geleneksel epistemoloji karşılaştırır.
    3-Feminist metodoloji içindeki tartışmaları karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2016060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3513535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4515555
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   220
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,33 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Akıl, bilim ve ilerleme: Feminizm ve Aydınlanmanın Mirası K1, Bölüm 2
    2 Öznellik: K3, Bölüm 3
    3 Nesnellik ve Gerçek K2, ss.134-154
    4 Epistemoloji K3, Bölüm 5
    5 Post modern düşünce ve feminizm K1, Bölüm 5
    6 Ontoloji K3, Bölüm 4
    7 Diğerlerini araştırmak: feminist metodoloji ve bilim K1, Bölüm 6
    8 Kadın Araştırması / Feminist Araştırma K2, ss.5-60-85
    9 Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve feminist tartışmalar K2, ss.85-107
    10 Kadına yönelik nitel araştırmalarda ırk ve sınıf önyargıları K2, ss.107-119
    11 Gerçeklikten bilgiye: Feminist bakış açısı K1, Bölüm 4
    12 Metodoloji, feminizm ve cinsiyet şiddeti K4, Bölüm 1
    13 Feminist metodoloji ve hane içi şiddet K4, Bölüm 2
    14 Feminist etik K3, Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Zuhal Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ramazanoğlu, C. and Holland, J. (2002). Feminist Methodology Challenges and Choices London: Sage. K2. Fonow, M.M. and Cook J.A. (1991). Beyond Methodology: Feminist Scholarship as Lived Research, Indianapolis: Indiana University Press K3. Wickramasinghe, M. (2010). Feminist Research Methodology Making Meanings and Meaning-Making, Milton: Routledge. K4. Skinner T., Hester, M. And Malos, E. (2005). Researching Gender Violence Feminist Methodology in Action, Devon: Willian Publishing.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı feminist araştırmanın tarihsel ve felsefi kökenlerini ele alarak, feminist metodoloji örneklerini tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Dersin temel içeriği feminist araştırmanın tarihsel ve felsefi kökenleri ele alınarak, feminist metodoloji örneklerini tartışmaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirir. -
    5 Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar. -
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır. 3
    8 Disiplinler arası perspektif geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster