Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplum-Kültür ilişkisi Kapsamında Kültür ve İnsan Davranışı
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Sosyal Gruplar ve Grubun Tanımı , İletişim ve Toplum
|
K2, Bölüm 1
|
3
|
Toplumsal Dünyamızı Anlama (Sosyal Biliş)- Dünyayı Nasıl Algılıyoruz?
|
K2, Bölüm 2
|
4
|
Kişiler Arası İletişim Çatışmaları ve Nedenleri
|
K2, Bölüm 2
|
5
|
Bir Sosyal psikolojik ve Kültürel Sistem Olarak Çatışma ve Tolerans Sistemleri ve Davranışları
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Empati, Grup ve Toplum
|
K1, Bölüm 7
|
7
|
Çatışma ve toleransın Bilişsel, Toplumsal ve Tarihsel Temelleri
|
K1, Bölüm 8
|
8
|
Çatışma ve Tolerans Teorileri ve Kaynakları
|
K1, Bölüm 5
|
9
|
Çatışma Kuramları
|
K1, Bölüm 11
|
10
|
Çatışma ve Tolerans Alanları Çerçevesinde İnsanların İnançları ve Tutumları
|
K1, Bölüm 9
|
11
|
Yardım Etme Davranışı ve Sosyal Bütünleşmenin Temelleri
|
K1, Bölüm 3
|
12
|
Toplumsal Şiddet ve Saldırganlık
|
K1, Bölüm 3
|
13
|
Kültürümüzde Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlik
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
Çatışma ve Aile
|
K2, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Hakkı Kalaycı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kağıtçıbaşı, Ç. (1991). İnsan-Aile-Kültür. Remzi Kitabevi: İstanbul (2.Baskı). K2. Giddens, A. (1999). İleri Toplumların Sınıf Yapısı. Birey Yayınları: İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsan davranışlarının çevresel etmenlerden nasıl etkilendiği, bir davranışın oluşumunda sosyal psikolojik yaklaşım ve yöntemleri anlamak, birey ve bireyler arası ilişkiler çerçevesinde, davranışın temelini oluşturan, sosyal faktörleri anlamaya çalışmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriği, çatışma ve tolerans ile ilgili sosyolojik kuramlar ve kavramlardır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirir.
|
-
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
5
|
4
|
Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirir.
|
-
|
5
|
Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar.
|
-
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası perspektif geliştirir.
|
-
|