ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupa Birliği Siyaseti ULS514 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-AB krizlerini ve gelişmelerini teorik bir çerçevede analiz eder.
    2-AB`nin temel tarihi gelişmeleri, kurumsal yapısı ve politika yapım süreci ile günümüz gelişmelerini dikkate alarak değerlendirir.
    3-AB derinleşme ve genişlemesine ilişkin gelişmelerin nedenlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014545
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 1011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   203
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,77 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Avrupa Entegrasyon Teorileri (I) Supranasyonalist ve Hükümetlerarasıcı Teoriler K1. K2. K3.
    2 Avrupa Entegrasyon Teorileri (II) Rasyonalist ve İnşacı Teoriler K1. K2. K3.
    3 Avrupa Birliği`nin temelleri ve gelişmeler (1950`ler 1990`lar) K1.
    4 Avrupa Birliği`nin temel gelişmeleri (II) (1990 lardan Günümüze) K1.
    5 Avrupa Birliğinin Kurumları K4.
    6 Avrupa Birliği`nde Politika Yapımı ( Örnek Olay: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası) K5.
    7 Avrupa Birliğinin Krizleri : I) Brexit Konusu K6.
    8 Avrupa Birliğinin Krizleri : II) Göç Krizi K7.
    9 Avrupa Birliğinin Krizleri : III) Euro Krizi K8.
    10 Avrupa Birliğinin Krizleri : IV) Demokrasi Açığı K9.
    11 Avrupa Birliğinin Krizleri : V) Avrupa Şüpheciliği, Populizmin ve Aşırı Sağ Partilerin Yükselişi K10.
    12 Avrupa Birliği Genişlemesi: Başarılar ve Zorluklar K11.
    13 Avrupa Komşuluk Politikası Gelişmeleri K12.
    14 Farklılaştırılmış (Esnek) Entegrasyon Konuları K13.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hatice Yazgan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dinan, D. (2007). Fifty Years of European Integration: A Remarkable Achievement?, Fordham International Law Journal, Volume 31, Issue 5, K2. Schimmelfennig, F. and Sedelmeier, U. (2002). Theorizing EU enlargement: Research focus, hypotheses, and the state of research?, Journal of European Public Policy 9:4, 500-528, K3. Akgül A.S. (2004). Uluslararası İlişkiler Teorileri Işığında Avrupa Bütünleşmesi?, Uluslararası İlişkiler, Cilt 1, Sayı 1, s. 1-32,K4. European Union, EU Institutions and Bodies, https://europa.eu/european-union/about-eu/institutions-bodies_en, K5. Aydın Düzgit, S. (2018). Avrupa Birliği`nin Dış İlişkilerinde Kuramsal Tartışmalar?, Sanem Baykal et. al., (Der.), Hukuki, Siyasi ve İktisadi Yönleriyle Avrupa Bütünleşmesinde Son Gelişmeler ve Türkiye-AB İlişkileri- ATAUM 30. Yıl Armağanı, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları, s. 129-150. K6. Oliver T. (2017) ?Fifty Shades of Brexit: Britain`s EU Referendum and its Implications for Europe and Britain?, The International Spectator, 52:1, 1-11, K7. Carrera, S. Et. al., (2015) ?The EU?s Response to the Refugee Crisis Taking Stock and Setting Policy Priorities?, No. 20/16, K8. Copelovitch, M. Et. al., (2016), Four Lessons From the Eurozone Crisis- and why the Future of the Euro remains uncertain, https://blogs.lse.ac.uk/europpblog/2016/10/07/four-lessons-from-the-eurozone-crisis/,K9. Baykal, S. (2004), Avrupa Birliği`nin Geleceği: Meşruiyet Sorunu, Anayasallaşma Süreci ve Bütünleşmenin Nihai Hedefi Üzerine, Uluslararası İlişkiler, Cilt 1, Sayı 1, s. 119-153. , K10. Servantia,D ve Ataç E. (2016),Britanya Referandumu Sonrası Avrupa`da Yükselen AB Şüpheciliği, İKV Değerlendirme Notu,Sayı: 192, K11. Grabbe, H. (2014).?Six Lessons of Enlargement Ten Years on: The EU?s Transformative Power in Retrospect and Prospect?, JCMS, Volume:52, 40-56, K12. Smith, K. (2005), ?The outsiders: the European Neighbourhood Policy?, International Affairs 81, 4, 2005, 757-773 , K13. Müftüler-Baç, M. (2017). ?Turkey?s future with the European Union: an alternative model of differentiated integration?, Turkish Studies, 18:3, 416-438
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, Avrupa Birliği`nin (AB) temel derinleşme aşamalarını ve güncel gelişmelerini teorik bir bakış açısı ile incelemeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin ilk bölümünde, entegrasyon teorileri, temel AB tarihsel gelişmeleri ve kurumsal yapısı incelenecektir. Dersin ikinci bölümünde günümüz gelişmeleri ve AB?nin krizleri, Brexit gelişmeleri, göç krizi, Euro krizi, genişleme ve Avrupa Komşuluk Politikası gelişmeleri, esnek (farklılaştırılmış) entegrasyon konuları ile ilgili güncel AB siyasi ve ekonomik gelişmeleri incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. 3
    2 Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. 5
    3 Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. 3
    4 Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. 3
    5 Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. 3
    6 Araştırma yürütmek, bilgi edinmek ve paylaşmak için gerekli olan bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    7 Kabul edilebilir düzeyde diplomatik ve akademik İngilizce kullanır. -
    8 Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. -
    9 Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    10 Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve üst makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster