Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Emrah Özdemir
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2011, Ankara: Nobel Kitabevi. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 2013, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Alan Bryman, Social Research Methods, 2012, Oxford University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nitel araştırma yöntemi dersinin amacı, sosyal bilimlerde yaygın olarak kullanılan bir araştırma tekniği olarak nitel araştırma yöntemlerini tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders nitel araştırma yöntemleri, araştırma tasarımı, veri toplama ve analiz gibi konuları tartışacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkilerin ileri kavramları ve tartışmalarını, hem bölgesel, hem de küresel bağlamda anlamlandırma.
|
3
|
2
|
Alanın ileri teorik konularından ve bölgesel dinamiklerden en azından iki tanesinde uzmanlık derecesinde derinleşme.
|
3
|
3
|
Uluslararası İlişkiler disiplininin, siyaset bilimi, sosyoloji gibi ilişkili olduğu disipliner ile etkileşimini anlamlandırma.
|
1
|
4
|
Diplomatik analiz, karar verme analizi ve siyasal danışmanlık gibi uygulamalı alanlarda, disiplinin teorik bilgilerini kullanma.
|
3
|
5
|
Disiplinin gerektirdiği ileri bilgilerin edinilmesi ve analiz edilmesi sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
6
|
Alanın üst düzey dergilerindeki ileri araştırma ve çalışmaları anlamlandırma.
|
-
|
7
|
Uzmanlaşmak istediği araştırma konusunu bağımsız olarak yürütme.
|
3
|
8
|
Alanın farklı argüman ve yaklaşımlarını derinlemesine ve eleştirel tartışma.
|
-
|
9
|
Alanın ileri terim ve tartışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak geniş gruplara anlatma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler konu ve kavramlarını Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanılan bir yabancı dil ile ifade etme.
|
-
|
11
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
3
|