ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kolektif Güvenliğin Dönüşümü ve NATO ULS537 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kolektif Güvenlik Kavramı ve Güvenlik Çalışmaları konusunda tartışır.
    2-NATO`nun Soğuk Savaş Döneminde ortaya çıkışı ve gelişimini kavrar.
    3-Soğuk Savaş Sonrası dönemde değişen güvenlik algıları ile birlikte NATO`nun ne şekilde dönüştüğünü değerlendirir.
    4- NATO`nun geleceği ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012626
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3014040
    Diğer 1014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı K2: BÖLÜM 1
    2 Güvenlik Kavramı ve Kolektif Güvenlik K2: BÖLÜM 1
    3 Soğuk Savaş Öncesi Dönemde Kolektif Güvenlik Denemeleri K2: BÖLÜM 2
    4 İki Kutuplu Dünyada Kolektif Güvenlik: Soğuk Savaş Döneminde Nato ve Varşova Paktı K3: BÖLÜM 1
    5 Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Kolektif Güvenlik ve NATO`nun Dönüşümü K2: BÖLÜM 3
    6 Soğuk Savaş Sonrası Yeni Tehdit Algılamaları: Balkanlar ve NATO K4: BÖLÜM 1
    7 NATO Güvenlik Yaklaşımlarında Yeni Dönem: Afganistan ve Irak K1: BÖLÜM 1
    8 Deniz Güvenliği ve NATO: Akdeniz ve Aden Körfezi K2: BÖLÜM 5
    9 İnsani Müdahaleler ve NATO: Libya ve Suriye K2: BÖLÜM 6; K2: BÖLÜM 7
    10 Güncel Dönem Rusya Federasyonu ve NATO İlişkileri: Doğu Avrupa, Kafkaslar ve Ukrayna K4: BÖLÜM 3
    11 Hibrit Savaş ve NATO K4: BÖLÜM 5
    12 NATO ve Türkiye İlişkileri K1: BÖLÜM 4; K2: BÖLÜM 8; K4: BÖLÜM 5
    13 NATO`nun Geleceği K4: BÖLÜM 6
    14 Sonuç ve Değerlendirme K2: BÖLÜM 9
    Ön Koşul
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Ali Samir MERDAN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ali Samir Merdan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Rynning, S. (2012). NATO in Afghanistan: the Liberal Disconnect. Stanford University Press. K2: Yost, D. S. (1998). NATO Transformed: the Alliance`s New Roles in International Security. Washington DC: United States Institute of Peace Press. K3: Williams, M. J. (2011). Sustainable Peacebuilding: NATO`s Suitability for Post-conflict Reconstruction in Multi-actor Environments. Global Governance, 17 (1), 115-134. K4: Thies, W. (2009). Why NATO Endures. Cambridge University Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kolektif güvenliğin ortaya çıkışı ve dönüşümünü NATO üzerinden ele almaktır.
    Dersin İçeriği Ders içerisinde güvenlik yaklaşımları ve kolektif güvenlik girişimleri ele alınacak olup; bu kapsamda NATO`nun kuruluşu ve değişen güvenlik algılamaları ile birlikte nasıl bir dönüşüm geçirdiği irdelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. 5
    2 Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. 5
    3 Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. 4
    4 Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. 4
    5 Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. 4
    6 Araştırma yürütmek, bilgi edinmek ve paylaşmak için gerekli olan bilgisayar teknolojilerini kullanır. 5
    7 Kabul edilebilir düzeyde diplomatik ve akademik İngilizce kullanır. 4
    8 Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. 4
    9 Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 2
    10 Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve üst makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster