Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders Tanıtımı
|
|
2
|
Güvenlik Kavramı ve Kolektif Güvenlik
|
|
3
|
Soğuk Savaş Öncesi Dönemde Kolektif Güvenlik Denemeleri
|
|
4
|
İki Kutuplu Dünyada Kolektif Güvenlik: Soğuk Savaş Döneminde Nato ve Varşova Paktı
|
|
5
|
Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Kolektif Güvenlik ve NATO`nun Dönüşümü
|
|
6
|
Soğuk Savaş Sonrası Yeni Tehdit Algılamaları: Balkanlar ve NATO
|
|
7
|
NATO Güvenlik Yaklaşımlarında Yeni Dönem: Afganistan ve Irak
|
|
8
|
Deniz Güvenliği ve NATO: Akdeniz ve Aden Körfezi
|
|
9
|
İnsani Müdahaleler ve NATO: Libya ve Suriye
|
|
10
|
Güncel Dönem Rusya Federasyonu ve NATO İlişkileri: Doğu Avrupa, Kafkaslar ve Ukrayna
|
|
11
|
Hibrit Savaş ve NATO
|
|
12
|
NATO ve Türkiye İlişkileri
|
|
13
|
NATO`nun Geleceği
|
|
14
|
Sonuç ve Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğretim Üyesi Emrah ÖZDEMİR
Dr.Öğretim Üyesi Ali Samir MERDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sten Rynning, NATO in Afghanistan: the Liberal Disconnect. Stanford University Press (2012).
David S. Yost, NATO Transformed: the Alliance`s New Roles in International Security.(Washington, DC: United States Institute of Peace Press, 1998).
MJ Williams, `(Un)Sustainable Peacebuilding: NATO`s Suitability for Post-conflict Reconstruction in Multi-actor Environments.` Global Governance 17, no 1 (March 2011), 115?134
Wallace Thies, Why NATO Endures. Cambridge University Press (2009
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, kolektif güvenliğin ortaya çıkışı ve dönüşümünü NATo üzerinden ele almaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders içerisinde güvenlik yaklaşımları ve kolektif güvenlik girişimleri ele alınacak olup; bu kapsamda NATO`nun kuruluşu ve değişen güvenlik algılamaları ile birlikte nasıl bir dönüşüm geçirdiği irdelenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkilerin ileri kavramları ve tartışmalarını, hem bölgesel, hem de küresel bağlamda anlamlandırma.
|
3
|
2
|
Alanın ileri teorik konularından ve bölgesel dinamiklerden en azından iki tanesinde uzmanlık derecesinde derinleşme.
|
-
|
3
|
Uluslararası İlişkiler disiplininin, siyaset bilimi, sosyoloji gibi ilişkili olduğu disipliner ile etkileşimini anlamlandırma.
|
-
|
4
|
Diplomatik analiz, karar verme analizi ve siyasal danışmanlık gibi uygulamalı alanlarda, disiplinin teorik bilgilerini kullanma.
|
-
|
5
|
Disiplinin gerektirdiği ileri bilgilerin edinilmesi ve analiz edilmesi sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
6
|
Alanın üst düzey dergilerindeki ileri araştırma ve çalışmaları anlamlandırma.
|
3
|
7
|
Uzmanlaşmak istediği araştırma konusunu bağımsız olarak yürütme.
|
-
|
8
|
Alanın farklı argüman ve yaklaşımlarını derinlemesine ve eleştirel tartışma.
|
2
|
9
|
Alanın ileri terim ve tartışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak geniş gruplara anlatma.
|
4
|
10
|
Uluslararası İlişkiler konu ve kavramlarını Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanılan bir yabancı dil ile ifade etme.
|
-
|
11
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
3
|