Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kavramlar (veri, değişken, örneklem, evren, değişken türleri, hipotez, varsayım v.b.)
|
|
2
|
Bilimsel araştırmanın aşamaları
|
|
3
|
Problem cümlesinin oluşturulması, veri tabanlarında taranması
|
|
4
|
Nicel Araştırma yöntemleri
|
|
5
|
Nitel araştırma yöntemleri
|
|
6
|
Nitel araştırma yöntemleri
|
|
7
|
Araştırmaların rapor haline getirilmesi
|
|
8
|
Araştırmalarda yayın etiği
|
|
9
|
Ulusal ve uluslararası tez, makale ve bildiri değerlendirme
|
|
10
|
Verilerin geçerlik ve güvenirliği
|
|
11
|
Verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri
|
|
12
|
Verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri
|
|
13
|
Araştırma önerilerinin sunulması ve değerlendirme
|
|
14
|
Araştırma önerilerinin sunulması ve değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Büyüköztürk Ş. ve diğerleri (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
2. Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık WEB Ofset Tesisleri. Sf. 5-44.
3. Yıldırım, A. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
4. Glass, G. V., & Hopkins, K. D. (1996). Statistical Methods in Education and Psychology. Needham Heights, MA
5. Büyüköztürk, Ş. Sosyal bilimler için veri analizi kitabı.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Derste bilimsel tutum ve davranış geliştirmek, veri tabanlarında tarama yapabilmek, bilimsel yöntemleri kullanarak araştırmalar planlayıp veri toplayabilmek ve araştırma sonuçlarının raporunu yazma uygulamalı olarak öğrencilere öğretilecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
5
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
4
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
3
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
4
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
4
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
3
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|