ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim Kuram ve Yaklaşımları EPÖ503 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Öğrenme ve öğretme kuramlarını sınıflandırabilir.
    3-Öğretim kurumlarının temel özelliklerini ve ilkelerini açıklar.
    4-Öğretim kurumlarının uygulama ilkelerine uygun etkinlik tasarlar.
    5-Öğretim kurumlarının üstün ve sınırlı yönlerini analiz eder.
    6-Öğretim kurumlarının uygulanabilirliğini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar
    2 Kuramların sınıflandırılması
    3 Öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri
    4 Öğretim modelleri
    5 Öğretim stratejileri
    6 Öğretim yöntemleri
    7 Öğretim yöntemi seçimini etkileyen değişkenler
    8 Öğretim teknikleri
    9 Kuram ve yaklaşımlara uygun öğretim etkinliği tasarlama
    10 Kuram ve yaklaşımlara uygun araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
    11 Öğretim kuram ve yaklaşımları ile ilgili uygulama
    12 Öğretim stratejileri ile ilgili uygulama
    13 Öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama
    14 Dersin genel değerlendirilmesi, dönüt ve düzeltmeler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Özcan Demirel (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları 2. Veysel Sönmez (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara: Anı Yayıncılık 3. Dilek Gözütok (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları 4. Mehmet Şahin (2015). Öğretim Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Seçenek Yayınları
    Yardımcı Kitap Yüksel Özden (2000). Öğrenme ve Öğretme. Ankara PegemA Yayınları Jerome Bruner (1991). Bir Öğretim Kuramına Doğru. Çev. F. Varış, T. Gürkan AÜ. Yayınları Sevil Büyükalan (2014). Öğrenme ?Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Ankara: PegemA Yayınları Yusuf Budak. (2015).Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara: PegemA Yayınları
    Dersin Amacı Öğrenme ve öğretim süreci ile ilgili temel kuramları tanımlar, kuramlar arası ilişkiyi açıklar, kuramlara göre öğrenmeyi etkileyen temel değişkenleri karşılaştırır, kurumların temel ilkelerini çağdaş eğitim yaklaşımına göre değerlendirir.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar, öğretim kuramlarının sınıflandırılması, öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri, öğretim model, strateji ve yöntemleri, uygulama ilkeleri ve öğretim yöntemlerinin üstün ve sınırlı yönlerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 5
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 3
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 5
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 4
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster