Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Kuramların sınıflandırılması
|
|
3
|
Öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri
|
|
4
|
Öğretim modelleri
|
|
5
|
Öğretim stratejileri
|
|
6
|
Öğretim yöntemleri
|
|
7
|
Öğretim yöntemi seçimini etkileyen değişkenler
|
|
8
|
Öğretim teknikleri
|
|
9
|
Kuram ve yaklaşımlara uygun öğretim etkinliği tasarlama
|
|
10
|
Kuram ve yaklaşımlara uygun araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
|
|
11
|
Öğretim kuram ve yaklaşımları ile ilgili uygulama
|
|
12
|
Öğretim stratejileri ile ilgili uygulama
|
|
13
|
Öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama
|
|
14
|
Dersin genel değerlendirilmesi, dönüt ve düzeltmeler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Şahin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Özcan Demirel (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları
2. Veysel Sönmez (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara: Anı Yayıncılık
3. Dilek Gözütok (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları
4. Mehmet Şahin (2015). Öğretim Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Seçenek Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
Yüksel Özden (2000). Öğrenme ve Öğretme. Ankara PegemA Yayınları
Jerome Bruner (1991). Bir Öğretim Kuramına Doğru. Çev. F. Varış, T. Gürkan AÜ. Yayınları
Sevil Büyükalan (2014). Öğrenme ?Öğretme Kuram ve Yaklaşımları Ankara: PegemA Yayınları
Yusuf Budak. (2015).Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara: PegemA Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme ve öğretim süreci ile ilgili temel kuramları tanımlar, kuramlar arası ilişkiyi açıklar, kuramlara göre öğrenmeyi etkileyen temel değişkenleri karşılaştırır, kurumların temel ilkelerini çağdaş eğitim yaklaşımına göre değerlendirir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar, öğretim kuramlarının sınıflandırılması, öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri, öğretim model, strateji ve yöntemleri, uygulama ilkeleri ve öğretim yöntemlerinin üstün ve sınırlı yönlerini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
3
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
4
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
5
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
4
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
3
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
5
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
4
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
4
|