Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders tanıtımı
|
|
2
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
|
3
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistiksel yöntemler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, korelasyon)
|
|
4
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistiksel yöntemler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, korelasyon)
|
|
5
|
Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık)
|
|
6
|
Kullanışlılık
|
|
7
|
Güvenirlik
|
|
8
|
Geçerlik
|
|
9
|
Madde ve test istatistikleri (klasik test kuramına giriş)
|
|
10
|
Madde ve test istatistikleri (klasik test kuramına giriş)
|
|
11
|
Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
|
|
12
|
Klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
|
|
13
|
Değerlendirme
|
|
14
|
Proje sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Baykul, Y. (2000).Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. OSYM Yayınları.
2. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlik. Seçkin Yayınları.
3. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. HBJ Publisher.
|
Yardımcı Kitap
|
Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi. Ölçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
3
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
3
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
5
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
4
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
5
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
4
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|