ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme EPÖ505 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve istatistiksel yöntemleri açıklar.
    2-Eğitimde kullanılan testlerin güvenirliğini ve geçerliğini hesaplama yöntemlerini seçebilir.
    3-Eğitimde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.
    4-Eğitimde kullanılan klasik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar.
    5-Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanındaki ulusal ve uluslararası çalışmaları inceler.
    6-Test hazırlar.
    7-Hazırladığı testin güvenirlik ve geçerliğini hesaplar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
    3 Eğitimde ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistiksel yöntemler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, korelasyon)
    4 Eğitimde ölçme ve değerlendirmede kullanılan istatistiksel yöntemler (Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, korelasyon)
    5 Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler (güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık)
    6 Kullanışlılık
    7 Güvenirlik
    8 Geçerlik
    9 Madde ve test istatistikleri (klasik test kuramına giriş)
    10 Madde ve test istatistikleri (klasik test kuramına giriş)
    11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
    12 Klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
    13 Değerlendirme
    14 Proje sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Baykul, Y. (2000).Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. OSYM Yayınları. 2. Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlik. Seçkin Yayınları. 3. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. HBJ Publisher.
    Yardımcı Kitap Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Yayınları.
    Dersin Amacı İstatistiğe giriş, klasik test teorisi, güvenirlik, geçerlik, modern test teorisi. Ölçme ve değerlendirme alanındaki kavramları tanıtmak, ölçme yöntemlerini tanıtmak, test hazırlama becerisi kazandırmak, test sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilmek.
    Dersin İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Temel kavramlar, Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, Eğitimde kullanılan ölçme araçları, Performansa dayalı değerlendirme türleri, Test türleri, Test geliştirme, Davranışların ölçülmesi ve soru yazma, Değerlendirme ve not verme, Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 3
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 3
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 5
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 4
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 3
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 5
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 4
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster