ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitim Programlarında Kültürel Farkındalık ve Toplumsal Cinsiyet EPÖ507 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çok kültürlülük ve toplumsal cinsiyet konularındaki temel kavramlar.
    2-Toplumsal cinsiyet ve çok kültürlülük çalışmalarının tarihçesi.
    3-Kültürün ve çok kültürlülüğün kapsamı.
    4-Toplumsal cinsiyet ve iktidar.
    5-Kadınların gücü: Feminizme eleştirel bakış
    6-Toplumsal Cinsiyet ve Beden.
    7-Göç, kentleşme, toplumsal cinsiyet ve çok kültürlülük.
    8-Türkiye`deki okulların demografik özellikleri, demografik özelliklerin tarihsel değişimleri ve eğitim üzerindeki etkileri.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çok kültürlülük ve toplumsal cinsiyet konularındaki temel kavramlar.
    2 Toplumsal cinsiyet ve çok kültürlülük çalışmalarının tarihçesi.
    3 Kültürün ve çok kültürlülüğün kapsamı.
    4 Toplumsal cinsiyet ve iktidar.
    5 Kadınların gücü: Feminizme eleştirel bakış
    6 Toplumsal Cinsiyet ve Beden.
    7 Göç, kentleşme, toplumsal cinsiyet ve çok kültürlülük.
    8 Türkiye`deki okulların demografik özellikleri, demografik özelliklerin tarihsel değişimleri ve eğitim üzerindeki etkileri.
    9 Önyargı, etnik kökencilik, basmakalıp düşünceler, ayrımcılık, dışlama gibi konularda toplumdaki tutum ve değerler.
    10 Eğitimde toplumsal cinsiyet ve çok kültürlülük.
    11 Eğitim programlarında cinsiyetçi söylem ve nefret söylemi.
    12 Toplumsal cinsiyet, çok kültürlülük ve sosyo-ekonomik durum çeşitliliği ile ilgili öğrenme ve öğretme stilleri.
    13 Toplumsal cinsiyet, çok kültürlülük ve sosyoekonomik durum çeşitliliği konusunda farkındalığı gösteren ders planı hazırlama
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Pervin Oya Taneri
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ahmed, Sara (2010) The Promise of Happiness. Duke University Press. Berlant, Lauren (2008) The Female Complaint. Duke University Press Bornstein, Kate (1995) Gender Outlaw. New York: Vintage Eagleton, Terry (2004) Kuramdan Sonra. İstanbul: Literatür Yayınları
    Yardımcı Kitap Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları- Feryal Saygılıgil Kent ve Toplumsal Cinsiyet- Paula Kantor, Helen Jarvis, Jonathan Cloke Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi Aysel Günindi Ersöz Medyada Cinsiyetçilik- Nilüfer Timisi
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, çok kültürlülük ve toplumsal cinsiyet konularındaki farkındalığı teşvik eden eğitim programı geliştirmenin, eğitimciler ve sosyal bilimciler için önemini fark etmektir.
    Dersin İçeriği Bu derste kültür ve eğitimle ilgili kavramların tanımı, çokkültürlü eğitimin özellikleri, eleştirel ve etik düşünme becerisi, sınıfta çok kültürlü eğitimin uygulanması, cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsiyet kimliği gibi kavramlar, Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farklar, Toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının rollerinin sonuçları konuları üzerinde durulacaktır. Bu derste ayrıca, önyargı, basmakalıp düşünceler, ırkçılık, cinsiyetçilik ve kültürel farklıkların eğitim programları üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu derste farklı dünya görüşleri göz önünde bulundurularak, gelecekteki öğretmenlerin tüm farklı kültürel grupların çocuklarına eşit ve adil bir eğitim fırsatı sunmayı sağlayacak davranış biçimleri geliştirmelerine vurgu yapılacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 3
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 3
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 4
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. 5
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 3
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster