ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nitel Araştırma Yöntemleri EPÖ508 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nitel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramları ve niteliksel araştırma etiğini açıklar.
    2-Niteliksel ve niceliksel araştırmalar arasındaki farkı söyler.
    3-Niteliksel araştırmalarda örnekleme tekniğini seçer.
    4-Niteliksel araştırma tekniklerini uygular.
    5-Derinlemesine görüşme ve odak grup görüşmelerinin temel ilkelerini tanımlar.
    6-Derinlemesine görüşme ve odak grup görüşmelerinin görüşme yönergelerini hazırlar.
    7-Derinlemesine görüşme ve odak grup görüşmeleri planlar.
    8-Niteliksel verileri analiz etme yöntemlerini seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş
    2 Nitel araştırma türleri
    3 Nitel araştırmada kavramsal çerçevenin oluşturulması
    4 Nitel araştırmada araştırma tasarımının oluşturulması.
    5 Nitel araştırmada zaman ve kaynakları planlama
    6 Nitel araştırmada verilerin kaydedilmesi, yönetilmesi ve analiz edilmesi
    7 Nitel araştırmada veri toplama yöntemleri
    8 Derinlemesine görüşme
    9 Odak grup
    10 Gözlem
    11 Nitel veri analizi
    12 Nitel verinin bilgisayar programlarıyla analizi
    13 Sunumlar
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Pervin Oya Taneri
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri- Hasan Şimşek, Ali Yıldırım Nitel Araştırma Yöntemleri- Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni- John W. Creswell- Çevirmen: Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir
    Yardımcı Kitap Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Seçkin Yayınevi- Ahmet Güler, Mustafa Bülent Halıcıoğlu, Serkan Taşğın
    Dersin Amacı Nitel araştırma tekniklerine ilişkin temel kavramları öğrenmesini sağlamak.
    Dersin İçeriği Bu derste nitel araştırmaların temelleri, bilimsel araştırma paradigmaları, nitel araştırmaların bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri, nicel ve nitel araştırmaların karşılaştırılması, nitel araştırma süreci, nitel araştırmalarda örneklem ve genelleme, nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik, nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri, nitel araştırma sonuçlarının bilim ve uygulamaya katkısı, nitel araştırma sonuçlarının raporlaştırılması, nitel yöntemlerle hazırlanmış örnek tez ve makale inceleme ve nitel araştırma önerisi hazırlama konularına değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 5
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 4
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. 4
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 5
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 3
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster