Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Kapsayıcılığın içeriği, özel eğitimle benzer ve farklı yanları.
|
|
3
|
Kapsayıcı eğitimin Tarihi, Psikolojik, Toplumsal ve Felsefi Temelleri
|
|
4
|
Kapsayıcı eğitimle ilgili Ulusal ve uluslararası mevzuat
|
|
5
|
Kapsayıcı Eğitimin Eğitim Programı Tasarımlarına ve Uygulamalarına Yansımaları
|
|
6
|
Kapsayıcı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
|
|
7
|
Çeşitlilik ve Farklılaştırılmış Öğretim
|
|
8
|
Kapsayıcı Eğitim Yaklaşımları
|
|
9
|
Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı gruplar
|
|
10
|
Kapsayıcı Eğitim Eylem Planı Hazırlama
|
|
11
|
Dünya`da ve Türkiye`de Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: İyi Örnekler
|
|
12
|
Öğretmen eğitimi için kapsayıcı eğitimin temel bileşenleri
|
|
13
|
Sunumlar
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Pervin Oya Taneri
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Müge Ayan Ceyhan, Kapsayıcı Eğitim: okul pratikleri, öğretmen ihtiyaçları, 2016, ERG.
|
Yardımcı Kitap
|
Kapsayıcı Eğitim için Öğretmen Kılavuzu. Herkes için Eğitim projesi.
Semih Aktekin, Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenler İçin El Kitabı. MEB, 2017.
Çok Kültürlü Eğitime Giriş, James A. Banks, Anı Yayıncılık
Türkiye`de Eğitim Politikaları, Arife Gümüş, Nobel Akademik Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere çeşitlilikleri keşfetmek, kabul etmek, benimsemek ve yönetmek için somut yöntemler sunmayı amaçlamaktadır. Bu derste ayrıca, eğitime erişim, eğitim kalitesi (insan hakları değerleri ve ilkelerine dayalı) ve eğitimin verildiği ortamı kapsayan bütünsel bir yaklaşım ortaya çıkarmak ve uygulamak için bir çerçeve sunmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, kapsayıcı eğitim ile ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar, kapsayıcı eğitim ile ilgili nitelikli eğitim programları, uygulama stratejileri ve kaynakları, dünya?da ve Türkiye`de kapsayıcı eğitim uygulamaları, kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar, kapsayıcı eğitim eylem planı hazırlama ve öğretmen eğitimi için kapsayıcı eğitimin temel bileşenleri konusunda bilgi verilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
4
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
5
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
4
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
4
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
4
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
5
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
3
|