ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Yaratıcı Drama EPÖ510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimde yaratıcı dramanın temel öğelerini (bileşenlerini) açıklar.
    2-Eğitimde yaratıcı dramanın temel özelliklerini tanımlar.
    3-Eğitimde yaratıcı drama tekniklerini karşılaştırır.
    4-Eğitimde yaratıcı dramanın önemini tartışır.
    5-Yaratıcı drama oturumları planlama, uygulama ve değerlendirme yeteneğini geliştirir.
    6-Drama temelli çalışmaları kolaylaştıracak öğretim/liderlik davranışlarını belirler..
    7-Yaratıcı drama tekniklerini kullanarak ders planlarını düzenler..
    8-Yaratıcı drama tekniklerine göre hazırladığı ders planlanını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dramanın tanımı ve temel kavramlar
    2 Yaratıcı Drama Tanımı ve Önemi.
    3 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Önemi Ve Yaratıcı Dramanın Öğrencilere Kazandırdığı Değerler.
    4 Drama Etkinliklerinde Kullanılan Eğitim Materyalleri (Kuklalar, Maskeler, Başlıklar, Ritim Araçları)
    5 Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı (Hastanede, Müzelerde, Parklarda ve Kütüphanelerde Drama)
    6 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Uygulama Basamakları
    7 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Uygulama Basamakları
    8 Yaratıcı Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü (Alan Bilgisi, Oyun Bilgisi, Yaratıcılığı Destekleme, İletişim Becerileri, Planlama, Kabul, Red Etme, Gözlem, Yönergelerin Nitelikleri)
    9 Drama Etkinliklerinde Değerlendirme (Çocuğu Değerlendirme, Etkinliği Değerlendirme, Öğretmenin Kendini Değerlendirmesi)
    10 Uygulama
    11 Doğaçlama 1
    12 Doğaçlama 2
    13 Doğaçlama 3
    14 Genel Değerlendirme / Final projesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Tuba ŞENGÜL BİRCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Eğitimde Yaratıcı Drama- Ömer Adıgüzel- Pegem Akademi Yayıncılık Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Tülay Üstündağ. Pegem Akademi Yayıncılık
    Yardımcı Kitap Eğitimde Drama, Teorik Temelleri ve Uygulama Örnekleri- Engin Karadağ, Nihat Çalışkan. Anı Yayınları. Sahne Bilgisi - Özdemir Nutku Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar İçin Oyunlar -Augusto Boal Oyun Takvimi: Her Güne Bir Oyun 2017-Şermin Yaşar Yaratıcı Drama Dergisi
    Dersin Amacı Bu ders, eğitim ortamlarında kullanılabilecek yaratıcı drama tekniklerini tanıtmayı ve farklı drama etkinliklerinin uygulanması konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencinin yaratıcılığını teşvik etmek, kendini ifade etmesini sağlamak, ifade gücünü arttırmak, kendini tanıma ve çok yönlü yaşamı algılamasına yardımcı olmaya yoğunlaşılacaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste, yaratıcı dramanın tanımı, temel kavramlar, eğitimde yaratıcı dramanın önemi ve öğrencilere kazandırdığı değerler, drama etkinliklerinde kullanılan eğitim materyalleri, eğitim ortamı ve yaratıcı dramanın uygulama basamakları konuları üzerinde durulacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 5
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 5
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 5
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 4
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 3
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 5
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster