Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etkili Öğrenme / Öğrenmeyi Öğrenme Süreci Öğrenmeyi Öğrenme Sürecinin Ögeleri.
|
|
2
|
Öğrenme Stili Kavram ve Kapsamı
|
|
3
|
Öğrenme Stilinin Öğretme ? Öğrenme Sürecindeki Yeri ve Kullanımı
|
|
4
|
Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
|
|
5
|
Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
|
|
6
|
Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
|
|
7
|
Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
|
|
8
|
Öğrenme Stilleri Kavram ve Kapsamı
|
|
9
|
Öğrenme Stratejisinin Öğretme Öğrenme Sürecindeki Yeri ve Kullanımı. Öğrenme
|
|
10
|
Öğrenme stilleri ve bireysel farklılıkların dikkate alınması
|
|
11
|
Dikkat, tekrar, anlamlandırma, yürütücü biliş, duyuşsal stratejiler
|
|
12
|
Öğrenme Stratejileri Kavram ve Kapsamı
|
|
13
|
Öğrenme Stili ve Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki
|
|
14
|
Öğrenme Stilleri İle İlgili Araştırmalar Öğrenme Stratejileri İle İlgili Araştırmalar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
Claire, E. Weinstern ve Richard Mayer. The Teaching of Learning Strategies" Handbook of Research on Teaching 3 rd. Ed. New York: Macmillan Company, 1986
Merlin C. Wittrock. Students Thought processes" Handbook of Research on Teaching. New York: Macmillian Company, 1986
Richard, I. Arends. Classroom Instruction and Management. The McGraw-Hill Companies, Inc, 1997
Paul Eggen ve Don Kauchak. Educational Psychology: Classroom Connection. New York: Macmillan, 1992
Richard E. Mayer. Learning Strategies: An overview Learning and study strategies. San Diego, California; Academic press. Inc, 1988
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrenme stratejilerinin kullanılması ile etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilme, sınıfta öğrenmeyi teşvik etmek için mevcut en iyi yöntemleri anlamak ve değerlendirmek ilgili değerlendirme stratejilerine karar vermek, uygun öğretim ve öğrenme programlarını planlama konularında bilgi sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, hedef, davranış ve kazanım kavramları, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
5
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
4
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
4
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
5
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
5
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
3
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
5
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
4
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
5
|