ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri EPÖ511 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etkili öğrenme sürecini tanımlar.
    2-Etkili öğretme ve etkili öğrenme kavramlarını söyler.
    3-Etkili öğretme ile etkin öğretme arasındaki farkı açıklar.
    4-Öğrenmeyi öğrenme kavramını açıklar.
    5-Öğrenmeyi öğrenme kavramının öğrenciler açısından önemini inceler.
    6-Öğrenmeyi öğrenme kavramının ögelerini açıklar.
    7-Öğrenmeyi öğrenme kavramının ögeleri arasındaki ilişkileri belirler.
    8-Öğretme stillerinin öğretme- öğrenme süreci üzerindeki etkisini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etkili Öğrenme / Öğrenmeyi Öğrenme Süreci Öğrenmeyi Öğrenme Sürecinin Ögeleri.
    2 Öğrenme Stili Kavram ve Kapsamı
    3 Öğrenme Stilinin Öğretme ? Öğrenme Sürecindeki Yeri ve Kullanımı
    4 Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
    5 Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
    6 Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
    7 Öğrenme Stilleri ile İlgili Temel Yaklaşımlar Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Kolb Öğrenme Stili Modeli Reinert Öğrenme Stilleri Sınıflaması Jung Öğrenme Türü Kuramı Gregorc Öğrenme Stilleri Sınıflaması Honey ve Mumford Öğrenme Tercihleri Sınıflaması Keefe Öğrenme Stilleri Sınıflaması Öğrenme Stilleri İle İlgili Öteki Sınıflamalar
    8 Öğrenme Stilleri Kavram ve Kapsamı
    9 Öğrenme Stratejisinin Öğretme Öğrenme Sürecindeki Yeri ve Kullanımı. Öğrenme
    10 Öğrenme stilleri ve bireysel farklılıkların dikkate alınması
    11 Dikkat, tekrar, anlamlandırma, yürütücü biliş, duyuşsal stratejiler
    12 Öğrenme Stratejileri Kavram ve Kapsamı
    13 Öğrenme Stili ve Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki
    14 Öğrenme Stilleri İle İlgili Araştırmalar Öğrenme Stratejileri İle İlgili Araştırmalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık
    Yardımcı Kitap Claire, E. Weinstern ve Richard Mayer. The Teaching of Learning Strategies" Handbook of Research on Teaching 3 rd. Ed. New York: Macmillan Company, 1986 Merlin C. Wittrock. Students Thought processes" Handbook of Research on Teaching. New York: Macmillian Company, 1986 Richard, I. Arends. Classroom Instruction and Management. The McGraw-Hill Companies, Inc, 1997 Paul Eggen ve Don Kauchak. Educational Psychology: Classroom Connection. New York: Macmillan, 1992 Richard E. Mayer. Learning Strategies: An overview Learning and study strategies. San Diego, California; Academic press. Inc, 1988
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenme stratejilerinin kullanılması ile etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilme, sınıfta öğrenmeyi teşvik etmek için mevcut en iyi yöntemleri anlamak ve değerlendirmek ilgili değerlendirme stratejilerine karar vermek, uygun öğretim ve öğrenme programlarını planlama konularında bilgi sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, hedef, davranış ve kazanım kavramları, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 5
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 4
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 5
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 5
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 4
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 3
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 5
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 4
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster