ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitsel Oyun Tasarımı ve Uygulaması EPÖ512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitsel oyun tasarımında geçerli, seçilmiş öğretim kuramları ve yöntemleri arasında ilişki kurar.
    2-Geleneksel oyunlarının temel özelliklerinin farkına varır.
    3-Geleneksel oyunları derste kullanılabilecek şekilde tasarlar.
    4-Tasarlanan eğitsel bir oyunla ilgili öğretici materyalleri geliştirir.
    5-Tasarladıkları eğitsel oyunları geliştirdikleri öğretici materyalleri derste kullanır.
    6-Yaptıkları çalışmaları bir broşür olarak kullanıma sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler013838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin özeti ve derse giriş K1 8 - 9
    2 Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; Tartışma: Oyuncu motivasyonu; Tartışma: Öğrenme motivasyonu K1 10 - 12
    3 Anlamlı Oyun; Tartışma: Oyun nedir? Oynamak nedir?; Pratik ve analiz: ?Öğrenme güdüsü? K1 14
    4 Fikirler nereden geliyor? Fikirler nasıl oluşuyor? K1 15 - 17
    5 Ders konusunun ve tasarlanacak eğitsel oyunun belirlenmesi K1 18
    6 Oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik ?manüel?, elektronik, video vs.) K1 19 - 27
    7 Oyun ve eğitim K1 28 - 29
    8 Ders konusunun ve tasarlanan eğitsel oyunun hedefler açısından irdelenmesi K1 32
    9 Tasarıların tartışılması K1 33 - 34
    10 Tasarlanan eğitsel oyunların ve öğretici materyallerin eğitim kurumlarında denenmesi K1 36 - 37
    11 Uygulamadaki deneyimlerin paylaşılması K1 38 - 39
    12 Tasarlanan eğitsel oyunu ve öğretici materyalleri içeren broşürlerin tasarlanması K1 40 - 41
    13 Tasarlanan eğitsel oyunu ve öğretici materyalleri içeren broşürlerin tartışılması K1 42 - 43
    14 Genel değerlendirme K1 64 - 65
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Hasan Coşkun

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Coşkun, Hasan (2006): Oyunlarla Dil Öğretimi, Spiele im Sprachunterricht, Learning LanguagesThrough
    Yardımcı Kitap Games, Türkçe İngilizce Almanca, Ankara: CTB Yayınları. Özdoğan, Berka (2014). Çocuk ve Oyun, Çocuğa Oyunla Yardım, 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Coşkun, Hasan (ed.) (2011).Tokat Örneğinde Günlük Ders Planlar ve Eğitsel Oyunlar, Berlin: Dağyeli Verlag. Makaleler ve tezler
    Dersin Amacı Günümüzde yoğun bir şekilde tartışılan eğitsel oyunların tasarımı ile ilgili bilgi verme ve tasarlanan eğitsel oyunların eğitim-öğretim ile ilgili süreçlerinin planlanması alanındaki yayınları okuma, yorumlama ve özgün bir plana uyarlama becerisi kazandırma
    Dersin İçeriği Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; oyuncu motivasyonu; öğrenme motivasyonu, anlamlı oyun; oyun nedir? oynamak nedir?, öğrenme güdüsü, oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik, elektronik, video vs.) ve eğitsel oyun tasarlanması konularına değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 2
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 3
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster