ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitsel Oyun Tasarımı ve Uygulaması EPÖ512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitsel oyun tasarımında geçerli, seçilmiş öğretim kuramları ve yöntemleri arasında ilişki kurar.
    2-Geleneksel oyunlarının temel özelliklerinin farkına varır.
    3-Geleneksel oyunları derste kullanılabilecek şekilde tasarlar.
    4-Tasarlanan eğitsel bir oyunla ilgili öğretici materyalleri geliştirir.
    5-Tasarladıkları eğitsel oyunları geliştirdikleri öğretici materyalleri derste kullanır.
    6-Yaptıkları çalışmaları bir broşür olarak kullanıma sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin özeti ve derse giriş
    2 Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; Tartışma: Oyuncu motivasyonu; Tartışma: Öğrenme motivasyonu
    3 Anlamlı Oyun; Tartışma: Oyun nedir? Oynamak nedir?; Pratik ve analiz: ?Öğrenme güdüsü?
    4 Fikirler nereden geliyor? Fikirler nasıl oluşuyor?
    5 Ders konusunun ve tasarlanacak eğitsel oyunun belirlenmesi
    6 Oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik ?manüel?, elektronik, video vs.)
    7 Oyun ve eğitim
    8 Ders konusunun ve tasarlanan eğitsel oyunun hedefler açısından irdelenmesi
    9 Tasarıların tartışılması
    10 Tasarlanan eğitsel oyunların ve öğretici materyallerin eğitim kurumlarında denenmesi
    11 Uygulamadaki deneyimlerin paylaşılması
    12 Tasarlanan eğitsel oyunu ve öğretici materyalleri içeren broşürlerin tasarlanması
    13 Tasarlanan eğitsel oyunu ve öğretici materyalleri içeren broşürlerin tartışılması
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Coşkun, Hasan (2006): Oyunlarla Dil Öğretimi, Spiele im Sprachunterricht, Learning LanguagesThrough Games, Türkçe İngilizce Almanca, Ankara: CTB Yayınları. Özdoğan, Berka (2014). Çocuk ve Oyun, Çocuğa Oyunla Yardım, 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Coşkun, Hasan (ed.) (2011).Tokat Örneğinde Günlük Ders Planlar ve Eğitsel Oyunlar, Berlin: Dağyeli Verlag. Makaleler ve tezler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günümüzde yoğun bir şekilde tartışılan eğitsel oyunların tasarımı ile ilgili bilgi verme ve tasarlanan eğitsel oyunların eğitim-öğretim ile ilgili süreçlerinin planlanması alanındaki yayınları okuma, yorumlama ve özgün bir plana uyarlama becerisi kazandırma
    Dersin İçeriği Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; oyuncu motivasyonu; öğrenme motivasyonu, anlamlı oyun; oyun nedir? oynamak nedir?, öğrenme güdüsü, oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik, elektronik, video vs.) ve eğitsel oyun tasarlanması konularına değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 5
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 4
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 5
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 4
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 5
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 4
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 3
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster