Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin özeti ve derse giriş
|
|
2
|
Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; Tartışma: Oyuncu motivasyonu; Tartışma: Öğrenme motivasyonu
|
|
3
|
Anlamlı Oyun; Tartışma: Oyun nedir? Oynamak nedir?; Pratik ve analiz: ?Öğrenme güdüsü?
|
|
4
|
Fikirler nereden geliyor? Fikirler nasıl oluşuyor?
|
|
5
|
Ders konusunun ve tasarlanacak eğitsel oyunun belirlenmesi
|
|
6
|
Oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik ?manüel?, elektronik, video vs.)
|
|
7
|
Oyun ve eğitim
|
|
8
|
Ders konusunun ve tasarlanan eğitsel oyunun hedefler açısından irdelenmesi
|
|
9
|
Tasarıların tartışılması
|
|
10
|
Tasarlanan eğitsel oyunların ve öğretici materyallerin eğitim kurumlarında denenmesi
|
|
11
|
Uygulamadaki deneyimlerin paylaşılması
|
|
12
|
Tasarlanan eğitsel oyunu ve öğretici materyalleri içeren broşürlerin tasarlanması
|
|
13
|
Tasarlanan eğitsel oyunu ve öğretici materyalleri içeren broşürlerin tartışılması
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan COŞKUN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Coşkun, Hasan (2006): Oyunlarla Dil Öğretimi, Spiele im Sprachunterricht, Learning LanguagesThrough Games, Türkçe İngilizce Almanca, Ankara: CTB Yayınları.
Özdoğan, Berka (2014). Çocuk ve Oyun, Çocuğa Oyunla Yardım, 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
Coşkun, Hasan (ed.) (2011).Tokat Örneğinde Günlük Ders Planlar ve Eğitsel Oyunlar, Berlin: Dağyeli Verlag.
Makaleler ve tezler
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde yoğun bir şekilde tartışılan eğitsel oyunların tasarımı ile ilgili bilgi verme ve tasarlanan eğitsel oyunların eğitim-öğretim ile ilgili süreçlerinin planlanması alanındaki yayınları okuma, yorumlama ve özgün bir plana uyarlama becerisi kazandırma
|
Dersin İçeriği
|
Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; oyuncu motivasyonu; öğrenme motivasyonu, anlamlı oyun; oyun nedir? oynamak nedir?, öğrenme güdüsü, oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik, elektronik, video vs.) ve eğitsel oyun tasarlanması konularına değinilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
4
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
5
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
4
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
5
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
4
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
5
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
4
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
3
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|