ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitsel Oyun Tasarımı ve Uygulaması EPÖ512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitsel oyun tasarımında geçerli, seçilmiş öğretim kuramları ve yöntemleri arasında ilişki kurar.
    2-Geleneksel oyunlarının temel özelliklerinin farkına varır.
    3-Geleneksel oyunları derste kullanılabilecek şekilde tasarlar.
    4-Tasarlanan eğitsel bir oyunla ilgili öğretici materyalleri geliştirir.
    5-Tasarladıkları eğitsel oyunları geliştirdikleri öğretici materyalleri derste kullanır.
    6-Yaptıkları çalışmaları bir broşür olarak kullanıma sunar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Hasan Coşkun

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Coşkun, Hasan (2006): Oyunlarla Dil Öğretimi, Spiele im Sprachunterricht, Learning LanguagesThrough
    Yardımcı Kitap Games, Türkçe İngilizce Almanca, Ankara: CTB Yayınları. Özdoğan, Berka (2014). Çocuk ve Oyun, Çocuğa Oyunla Yardım, 6. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Coşkun, Hasan (ed.) (2011).Tokat Örneğinde Günlük Ders Planlar ve Eğitsel Oyunlar, Berlin: Dağyeli Verlag. Makaleler ve tezler
    Dersin Amacı Günümüzde yoğun bir şekilde tartışılan eğitsel oyunların tasarımı ile ilgili bilgi verme ve tasarlanan eğitsel oyunların eğitim-öğretim ile ilgili süreçlerinin planlanması alanındaki yayınları okuma, yorumlama ve özgün bir plana uyarlama becerisi kazandırma
    Dersin İçeriği Keller`in motivasyon temelli tasarım teorisi; oyuncu motivasyonu; öğrenme motivasyonu, anlamlı oyun; oyun nedir? oynamak nedir?, öğrenme güdüsü, oyun türleri ve öğeleri (oyuncular, mekanik, elektronik, video vs.) ve eğitsel oyun tasarlanması konularına değinilecektir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster