ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim Tasarımı EPÖ514 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretim tasarımı ve teknolojileri konularındaki kavramları açıklar.
    2-Öğretim tasarımı ve teknolojileri konularında ihtiyaç belirleme yöntemlerini seçer.
    3-Öğretim tasarımı bağlamında öğrenenin özelliklerini analiz eder.
    4-Öğretim tasarımı dersi ile ilgili hedefleri yazar.
    5-Öğretim tasarım modellerini açıklar.
    6-Öğretim tasarımı ile ilgili iş analizini yapar.
    7-Öğretim tasarım stratejilerini uygular.
    8-Bir konuya ilişkin öğretimi tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretim tasarımı temel kavramlar konusu ve dersin içeriği
    2 İhtiyaç Belirleme ve Analizi
    3 İhtiyaç Belirleme ve Analizi (devamı)
    4 Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri
    5 Öğrenme Ortamında Kazanımlar (hedefler)
    6 Öğretim Tasarım Teknikleri
    7 Öğretim tasarımında kuram ve yaklaşımlar
    8 Öğretim Tasarım Yöntemleri (Metotları)
    9 Öğretim Tasarım Stratejileri
    10 Öğretim Tasarım Modelleri
    11 Kavram öğretimi, Bilişsel süreç öğretiminin tasarımı
    12 Öğretim Tasarım ve Değerlendirme Süreci
    13 Öğretim tasarımı ile ilgili bilimsel araştırmalar
    14 Dersin genel değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan COŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Pervin Oya Taneri
    Kaynaklar Coşkun, Hasan / Yılmaz, Fatih / Aksoy, Mehmet Emin (Ed.) (2015): Öğretimin Planlanması / Unterrichtsplanung / Planning of Instruction, Dil, Spiralce, Language. Berlin: Dağyeli Verlag. Fer, Seval. (2011) Öğretim Tasarımı. 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Akif Ocak, Mehmet-Editör. (2011). Öğretim Tarsımı; Kuramlar, Modeller, Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık. Akkoyunlu, B., Altun, A., Yılmaz-Soylu, M. (2008). Öğretim Tasarımı. Ankara: Maya Akademi. Makaleler ve tezler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitim - öğretim süreçlerinin ayrıntılı bir şekilde tasarlanması ile ilgili bilgi verme ve eğitim ? öğretim süreçlerinin tasarlanması alanındaki yayınları okuma ve yorumlama becerisi kazandırma.
    Dersin İçeriği Öğretim tasarımı temel kavramlar konusu ve dersin içeriği, ihtiyaç belirleme ve analizi, ihtiyaç belirleme ve analizi (devamı), öğrenme ortamında öğrenenin özellikleri, öğrenme ortamında kazanımlar (hedefler, öğretim tasarım teknikleri, öğretim tasarım yöntemleri (metotları), öğretim tasarım stratejileri, öğretim tasarım modelleri, kavram öğretimi, bilişsel süreç öğretiminin tasarımı, öğretim tasarım ve değerlendirme süreci konularına değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 3
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 3
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 4
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 5
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 4
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster