ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Program Geliştirme Teknikleri EPÖ551 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim programları ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Program geliştirme ve yaklaşımlarını açıklar.
    3-Eğitim programlarının ögelerini sınıflandırır.
    4-Eğitimde hedef türlerini ve aşamasını sayar.
    5-İçerik seçimi ve tasarımlarına ilişkin ilkeleri açıklar.
    6-Eğitim durumları ve düzenleme ilkelerini kavrar.
    7-Ölçme aracı geliştirir, uygular ve değerlendirir.
    8-Değerlendirme türlerini yaklaşımlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
    2 Program geliştirme modelleri ve yaklaşımları
    3 Program geliştirmenin dayandığı temeller
    4 Program geliştirme süreci
    5 Eğitim İhtiyacının belirlenmesi
    6 Eğitim programının tasarlanması
    7 Eğitim programının temel öğeleri
    8 Hedeflerin belirlenmesi
    9 İçerik seçimi ve düzenlenmesi
    10 Eğitim durumlarının tasarımı
    11 Değerlendirme etkinlikleri
    12 Eğitim programının uygulanması ve denenmesi
    13 Program değerlendirme teknikleri
    14 Öğretim planları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Ertürk, S. (1982). Program Geliştirme. Ankara, Yelkentepe Yayınları. 2.Varış, F. (1988). Program Geliştirme Ankara: AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. 3.Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı yayınları. 4.Demirel, Ö. (2005). Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayınları. 5. Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Yeditepe Yayınevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Program geliştirmenin kuramsal ve uygulama ilkelerini açıklar, program geliştirme yaklaşımlarının özelliklerini karşılaştırır, eğitim ihtiyacı saptar, eğitim programı tasarlar, uygulama ve değerlendirme ilkelerini kavrar.
    Dersin İçeriği Bu ders, eğitim ve öğretim kavramları, eğitim programı türleri, program geliştirme modelleri, program geliştirmenin temelleri, program geliştirme süreci ve program değerlendirmeyi kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 5
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 5
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 4
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 3
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 3
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. 5
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 5
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster